Tévétorrent

Power

Tévétorrent

Ha lenne a díler-gengszter filmeknek zenés változata, a Power lenne az. A sorozat tulajdonképpen egybetolt klipekből áll, főleg rap és r&b vonalon. (Nemhiába producer, ötletadó és hívónév 50 Cent.) Minden egyéb klisék sorozata. A legügyesebb drogbáró unni kezdi a balhét, szeretne nyugis night club-tulajdonos lenni, ahelyett, hogy biszem-baszom ügyekben kellene pénzt hajkurásznia és ellenségeket fejbe lőnie. Értjük, mi is kiégnénk egy idő után. A probléma az, hogy az üzlettársak szeretik ezt csinálni, csak úgy, hobbiból; sőt a kedves feleség sem kockáztatná a drogból befolyó vagyont a tisztes klubból befolyó kisebb vagyonért. A placcon pedig nagy a baj, lopják a bevételt és ölik a dílereket, besúgó is lehet, egyre problémásabb a „cégvezetés”. Ráadásul felbukkan a gyerekkori szerelem, és mit ad isten, a hölgy jogász. (Lesz ebből még baj? Naná, ez a fordulat is akkora közhely, hogy leesünk a székről.) Persze úgy is értelmezhetjük, hogy ez mind nem közhely, hanem műfaji elemek sora. Határozott a képvilág, még ha az intro közben a fejünket is fogjuk, kínosnak érezvén az arcunkba tolt trivialitást. (Fekete-króm­ezüst, csillogó fegyverek, gyémántok, pirulák, nők – gyengébbek kedvéért, miből is fakad itt az erő és a hatalom.) Van azonban némi humor, sokszor a legváratlanabb helyeken, s nagyobb baj sincs a színészekkel, egyenletesen hozzák a figurákat, élve, holtan, felöltözve és meztelenül egyaránt. A legnagyobb gond, hogy nehéz pozitív szereplőnek tekinteni a főhősnek kikiáltott legügyesebb dílert, és a részenkénti 50 perc sokkal több, mint amennyit egy zenei kliptől kapni szeretnénk.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."