Tévétorrent

The Almighty Johnsons

Tévétorrent

"Anyám egy fa" - nem olyan, mintha valakinek az apja Darth Vader lenne, de azért megteszi.

Legalábbis akkor, ha ez a mondat egy új-zélandi misztikus komédiasorozatban fordul elő, amely meghatározás önmagában is épp elég abszurd ahhoz, hogy ne várjunk tőle semmi komolyat. A Johnson testvérek ügyes-bajos dolgait bemutató mű annyival lépi túl a családi drámák vagy éppen a nőt kereső huszonévesek gondjait tárgyazó sémákat, hogy bevonja az emberfelettit. A fiúk ugyanis az északi istenvilág újjászületett példányai, tehát Odin, Bragi és Loki rajongói, figyelem! Persze, hogy ne legyen egyszerű az istenek dolga sem (és nehogy egy Thor-adaptáció kerekedjen az egészből), emberivé kellett tenni a figurákat, amit megold, hogy isteni képességeik erősen elkoptak (túl sok időt töltöttek a Földön). Igazi fényük csak akkor térhet vissza, ha a 21. évét betöltő és isteni tulajdonságait éppen most megkapó Axl (Odin) beteljesíti a jövendölést, tehát megtalálja istennő párját, Frigget. Innen indul a dolog komédia (hadd ne mondjam: baromkodás) része; egy szerencsétlen nagykamaszt próbálnak bátyjai nők felé lökdösni. Semmi újdonság, a figurák csak kicsit szórakoztatóak (például a betépett médium "nagypapi", vagy Urll, aki a "kő-papír-olló" istene), az istennők-istenek nő-férfi ellentételezésű harca pedig egészen elcsépelt. A misztikus jelenetek digitálisan és látványosan ügyes megvalósítását megspórolták azzal, hogy komédia is, tehát nem várunk villongást. A mókát ígérő alapötletből valami egész komoly félrecsúszás lett: még az isteni szikra sem volt elég.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.