Tévétorrent

The Almighty Johnsons

Tévétorrent

"Anyám egy fa" - nem olyan, mintha valakinek az apja Darth Vader lenne, de azért megteszi.

Legalábbis akkor, ha ez a mondat egy új-zélandi misztikus komédiasorozatban fordul elő, amely meghatározás önmagában is épp elég abszurd ahhoz, hogy ne várjunk tőle semmi komolyat. A Johnson testvérek ügyes-bajos dolgait bemutató mű annyival lépi túl a családi drámák vagy éppen a nőt kereső huszonévesek gondjait tárgyazó sémákat, hogy bevonja az emberfelettit. A fiúk ugyanis az északi istenvilág újjászületett példányai, tehát Odin, Bragi és Loki rajongói, figyelem! Persze, hogy ne legyen egyszerű az istenek dolga sem (és nehogy egy Thor-adaptáció kerekedjen az egészből), emberivé kellett tenni a figurákat, amit megold, hogy isteni képességeik erősen elkoptak (túl sok időt töltöttek a Földön). Igazi fényük csak akkor térhet vissza, ha a 21. évét betöltő és isteni tulajdonságait éppen most megkapó Axl (Odin) beteljesíti a jövendölést, tehát megtalálja istennő párját, Frigget. Innen indul a dolog komédia (hadd ne mondjam: baromkodás) része; egy szerencsétlen nagykamaszt próbálnak bátyjai nők felé lökdösni. Semmi újdonság, a figurák csak kicsit szórakoztatóak (például a betépett médium "nagypapi", vagy Urll, aki a "kő-papír-olló" istene), az istennők-istenek nő-férfi ellentételezésű harca pedig egészen elcsépelt. A misztikus jelenetek digitálisan és látványosan ügyes megvalósítását megspórolták azzal, hogy komédia is, tehát nem várunk villongást. A mókát ígérő alapötletből valami egész komoly félrecsúszás lett: még az isteni szikra sem volt elég.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.