Tévétorrent

The Almighty Johnsons

Tévétorrent

"Anyám egy fa" - nem olyan, mintha valakinek az apja Darth Vader lenne, de azért megteszi.

Legalábbis akkor, ha ez a mondat egy új-zélandi misztikus komédiasorozatban fordul elő, amely meghatározás önmagában is épp elég abszurd ahhoz, hogy ne várjunk tőle semmi komolyat. A Johnson testvérek ügyes-bajos dolgait bemutató mű annyival lépi túl a családi drámák vagy éppen a nőt kereső huszonévesek gondjait tárgyazó sémákat, hogy bevonja az emberfelettit. A fiúk ugyanis az északi istenvilág újjászületett példányai, tehát Odin, Bragi és Loki rajongói, figyelem! Persze, hogy ne legyen egyszerű az istenek dolga sem (és nehogy egy Thor-adaptáció kerekedjen az egészből), emberivé kellett tenni a figurákat, amit megold, hogy isteni képességeik erősen elkoptak (túl sok időt töltöttek a Földön). Igazi fényük csak akkor térhet vissza, ha a 21. évét betöltő és isteni tulajdonságait éppen most megkapó Axl (Odin) beteljesíti a jövendölést, tehát megtalálja istennő párját, Frigget. Innen indul a dolog komédia (hadd ne mondjam: baromkodás) része; egy szerencsétlen nagykamaszt próbálnak bátyjai nők felé lökdösni. Semmi újdonság, a figurák csak kicsit szórakoztatóak (például a betépett médium "nagypapi", vagy Urll, aki a "kő-papír-olló" istene), az istennők-istenek nő-férfi ellentételezésű harca pedig egészen elcsépelt. A misztikus jelenetek digitálisan és látványosan ügyes megvalósítását megspórolták azzal, hogy komédia is, tehát nem várunk villongást. A mókát ígérő alapötletből valami egész komoly félrecsúszás lett: még az isteni szikra sem volt elég.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.