Karácsony bevallja: tudta Tüttő Katáról, hogy mocskos mutyi áll mögötte, de nem tehetett semmit

  • Nagy Gergely Miklós
  • 2019. szeptember 26.

Villámnarancs

Mert túl későn tudta meg.

Felkavaró hangfelvétel került nyilvánosságra Karácsony Gergelyről.

A beszélgetésnek van egy olyan vonatkozása is, amivel a Narancs.hu többször foglalkozott.  Ez pedig a Tüttő Kata-szál, amelyről éppen mi írtuk meg, hogy a fővárosi politika sötét bugyra, mire a teljes ellenzéki összefogás, Fekete-Győr Andrástól Karácsony Gergelyig igyekezett úgy tenni, mintha nem lenne gond. Erre a hangfelvételből most kiderül, Karácsony maga is problematikusnak tartotta a XII. kerültben élő és tevékenykedő politikus indítását a Duna túlsó partján.

Az alapsztori egy jó kis belvárosi ingatlanmutyi körül bontakozik ki – pont ott, ahol Tüttő szeretne polgármester lenni. Azt írtuk pár hónapja: Leisztinger Tamás, Tüttő Kata gyermekeinek apja, Tüttő korábbi élettársa, a szocik és Puch László régi cimborája megszerezte a Belgrád rkp. 27 alatti, több mint 1000 négyzetméteres ingatlant az önkormányzattól nyomott áron. És ebben az ügyletben közvetve része volt Rogán Antal bizalmasának, a Fidesz egyik legrejtélyesebb, legsötétebb figurájának is.

A belvárosi mutyi legsötétebb szeglete: a szoci pénzember, Rogán bizalmasa és egy híres épület kalandja

Két friss ingatlanügy mögött is felsejlik Rogán Antal titokzatos bizalmasának, Kertész Balázsnak az alakja az V. kerületben. Miközben a Belvárosban Kertész ma is meghatározó szereplő, épp az ő családi körénél landolnak önkormányzati ingatlanok. És feltűnik: Leisztinger Tamás. Amikor 2006-ban Rogán Antal először lett polgármester a Belvárosban, T.

Az 1410 négyzetméterért a 30 százalékos kedvezmény levonása után közel 350 millió forintot kértek: ez csaknem 250 ezer forint négyzetméterenként, ami bagó, ha figyelembe vesszük, hogy piaci körülmények között ebben a zónában 1-1,5 millió forintos négyzetméteráron cserélnek gazdát az ingatlanok. Ráadásul a fent említett volt önkormányzati építményhez pince is tartozik. Erről az ingatlaneladásról még márciusban számoltunk be.

Ami azért érdekes, mert Karácsony a 444-es hangfelvételben most azt állítja, „túl későn szerzett tudomást” erről az ügyről. Ami logikailag nem teljesen stimmel.

De jöjjön a teljes vallomás Tüttőről: „Tüttő egyébként ezt én nagyon benéztem, abban az értelemben, hogy én nem tudtam, hogy a Leisztingernek vannak ezek az ügyei az V. kerületben és a Tüttő Kata egyébként a 12. kerületben is indulhatott volna hogyha én tudom ezeket a dolgokat csak az a baj hogy nagyon későn tudtam meg. Én nem akarok álnaiv lenni, hogy akkor a Leisztinger élettársa vagy volt felesége vagy a mostani - ezt igazán nem tudom -, az nyilván önmagában nem erős ajánlólevél...”

Amikor április elején Karácsonyék bejelentették, hogy az ingatlanmutyi sújtotta Belvárosban a Leisztingerhez köthető Tüttőt indítják, a Narancs első cikke ez ügyben már megjelent, szemlézték is azt többen. Tehát a bejelentés előtt Karácsony már tudhatta, hogy Tüttő körül nem stimmel valami.

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.