Tarlóst 9 évig nem zavarta a parkolási mutyi, most hirtelen mégis megoldaná „a problémát”

  • narancs.hu
  • 2019. július 9.

Villámnarancs

Sőt, úgy tűnik, most már Orbán is nyitott rá!

Fontosnak látszó bejelentést tett Tarlós István a parkolási mutyi kapcsán – tudósított az MTI a közmédiának adott interjú alapján. A főpolgármester szerint egy hete sikerült megegyezni Orbán Viktor miniszterelnökkel, hogy „mégiscsak kinyitják a vitát és az egyeztetést a parkolás központosításáról”.

Jobb belátásra tértek az urak, hurrá!

Emlékezetes, hogy egy korábbi, a Válasznak adott interjújában Tarlós azt mondta:  a miniszterelnökkel kötött tavalyi megállapodásának eredetileg 16 pontja volt – ebből 15 teljesült, de a parkolás rendbetételét Orbán Viktor „nem tudta teljesíteni”. Az ugyanis a kerületekben „alig kezelhető politikai feszültségeket eredményezett volna”.

Azért az érdekes, hogy kilenc hivatalban töltött év után hozta fel Orbánnak Tarlós a témát – mintha a közelgő kampány miatt érezné fontosnak az ügyet. Ugyanez igaz Orbánra.

(Via Index)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.