Visszhang: film

A szer

  • SzSz
  • 2024. október 16.

Visszhang

A 61 éves Demi Moore egy alkonyuló filmcsillagot alakít, aki belemegy egy titokzatos kísérletbe.

Egy különös szert magába fecskendezve önmaga tökéletesebb mását teremti meg. Utóbbit a 29 éves Margaret Qualley játssza, aki hibátlan idomait kihasználva az idősödő sztár helyébe lép. Ahogy azonban a Szörnyecskéktől kezdve Stephen King rémtörténeteiig mindenhol, itt is vannak szabályok: a klónnak és az eredetinek hétnaponta helyet kell cserélniük egymással. A gondok ott kezdődnek, amikor a fiatal képmásnak túlzottan megtetszik a figyelem, és nem hajlandó többet kiengedni kezéből az irányítást. A sztárság fertőző betegsége lassan mindkét felet felemészti.

Coralie Fargeat – A bosszú című, piszkosul stílusos feminista bosszúsztorival berobbant rendező – ezúttal egy klasszikus testhorrorra fűzi fel szatirikus paraboláját napjaink instafilterrel tökéletesített szépségideáljáról, miközben afféle posztmodern huszárvágással abba a Hollywoodba is belekarmol, amely mindig is ezt a szépségideált monetizálta. A szer kritikája körülbelül annyira rétegzett és összetett, mint Östlund fekete komédiái, miközben sokkoló képeivel a Titánt idézi, de annál érthetőbb és átérezhetőbb marad végig – ezért sokkal több gyomrot is forgat majd fel. Fargeat bravúrosan szövi össze az érzéki vágyat a hányingerrel, keze alatt Moore és Qualley is élete alakítását nyújtja. Mozijának éleit néha mintha szike helyett baltával faragták volna, de ezzel együtt is brutális és bátor film tele feledhetetlen képekkel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”