Visszhang: koncert

Antoine Tamestit és a Pannon Filharmonikusok

Visszhang

Bartók Brácsaversenyével egyetlen baj van: az, hogy nem Bartók írta.

Mindössze tizenhat oldalnyi vázlat maradt belőle, Serly Tibor befejezését pedig gyakran bírálják, amiért kevéske, vékony, összecsapott. Az 1995-ben a zeneszerző fia, Bartók Péter vezetésével készült újabb rekonstrukció hitelesebb, de a valódi Bartók-fanatikusokban éppúgy hiány­érzetet kelthet. Az 1979-es születésű francia brácsaművész, Antoine Tamestit azonban makulátlanul játszik, gyönyörű, füstös ízű hangot képez a Stradivarin, dallamai széles íveket járnak be. Az újabb nemzedék újabb mélyhegedűse, aki elfeledteti, hogy a brácsás nemcsak „tud vagy szokott brácsázni”, miképpen azt az értelmező szótár nevezetes szócikke megállapította, hanem teljes jogú szólóművész. Egyetlen pillanatra sem engedi, hogy a hallgató figyelme elkalandozzon. Gáláns gesztussal maga mellé emelve a zenekar nagyszerű koncertmesterét, Varga-Deák Mártát, ráadásként egy Bartók-duót játszottak a negyvennégyből.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.