Visszhang: koncert

Antoine Tamestit és a Pannon Filharmonikusok

Visszhang

Bartók Brácsaversenyével egyetlen baj van: az, hogy nem Bartók írta.

Mindössze tizenhat oldalnyi vázlat maradt belőle, Serly Tibor befejezését pedig gyakran bírálják, amiért kevéske, vékony, összecsapott. Az 1995-ben a zeneszerző fia, Bartók Péter vezetésével készült újabb rekonstrukció hitelesebb, de a valódi Bartók-fanatikusokban éppúgy hiány­érzetet kelthet. Az 1979-es születésű francia brácsaművész, Antoine Tamestit azonban makulátlanul játszik, gyönyörű, füstös ízű hangot képez a Stradivarin, dallamai széles íveket járnak be. Az újabb nemzedék újabb mélyhegedűse, aki elfeledteti, hogy a brácsás nemcsak „tud vagy szokott brácsázni”, miképpen azt az értelmező szótár nevezetes szócikke megállapította, hanem teljes jogú szólóművész. Egyetlen pillanatra sem engedi, hogy a hallgató figyelme elkalandozzon. Gáláns gesztussal maga mellé emelve a zenekar nagyszerű koncertmesterét, Varga-Deák Mártát, ráadásként egy Bartók-duót játszottak a negyvennégyből.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.