Visszhang: film

Az éj leple alatt

  • - ts -
  • 2024. július 17.

Visszhang

Az utóbbi időkben mintha megsokasodtak volna a gyereküket kétségbeesetten kereső apák a streaming szolgáltatóknál, de lehet, hogy csak Benedict Cumberbatch Ericje miatt tűnik így.

A filmsorozatnak az volt a kiinduló csavarja, hogy egy módfelett antipatikus személy sikeréért kellett szorítanunk. Pietro Pugliából, közelebbről a kicsit saját maga fölé fényképezett Bariból szintén kétes alak lett. Egy ronda válás kellős közepén találjuk, egy szekérderéknyi szerencsejáték-adósság mindennapos fenyegetésével a nyakában, jócskán szétütött állapotban; az ügyes Riccardo Scamarcio egyedül viszi a hátán a filmet, amelyben a gyors kötelezők, az egykori idill és a mostani córesz felvillanása után már el is tűnnek a gyerekei. Az összes (kisfiú, kislány, bájosak, mint a táj). Hamar jelentkezik a rabló is, magas váltságdíjat követel. A nem teljesen elhidegült férj és dúlt felesége közös mentőakcióba kezdenek, tudják is, hogy honnan kell megszerezni azt a 150 ezer eurót… S innen tulajdonképpen egy másik film kezdődik, az viszont ugyanezekből a szokványos klisékből igyekszik egy egészen más várat felépíteni.

Pietro odisszeája a pénzért, benne egy otrantói csatával erősen emlékeztet egy olyan filmre, amelynek egy, de egyetlenegy kockája sem hasonlít erre, Pavel Juráček Josef Kilián (Postava k podpírání) című híres rövidfilmjére, amelynek hőse a kölcsönzési idő lejártával nem találja a macskakölcsönzőt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.