Visszhang: film

Az éj leple alatt

  • - ts -
  • 2024. július 17.

Visszhang

Az utóbbi időkben mintha megsokasodtak volna a gyereküket kétségbeesetten kereső apák a streaming szolgáltatóknál, de lehet, hogy csak Benedict Cumberbatch Ericje miatt tűnik így.

A filmsorozatnak az volt a kiinduló csavarja, hogy egy módfelett antipatikus személy sikeréért kellett szorítanunk. Pietro Pugliából, közelebbről a kicsit saját maga fölé fényképezett Bariból szintén kétes alak lett. Egy ronda válás kellős közepén találjuk, egy szekérderéknyi szerencsejáték-adósság mindennapos fenyegetésével a nyakában, jócskán szétütött állapotban; az ügyes Riccardo Scamarcio egyedül viszi a hátán a filmet, amelyben a gyors kötelezők, az egykori idill és a mostani córesz felvillanása után már el is tűnnek a gyerekei. Az összes (kisfiú, kislány, bájosak, mint a táj). Hamar jelentkezik a rabló is, magas váltságdíjat követel. A nem teljesen elhidegült férj és dúlt felesége közös mentőakcióba kezdenek, tudják is, hogy honnan kell megszerezni azt a 150 ezer eurót… S innen tulajdonképpen egy másik film kezdődik, az viszont ugyanezekből a szokványos klisékből igyekszik egy egészen más várat felépíteni.

Pietro odisszeája a pénzért, benne egy otrantói csatával erősen emlékeztet egy olyan filmre, amelynek egy, de egyetlenegy kockája sem hasonlít erre, Pavel Juráček Josef Kilián (Postava k podpírání) című híres rövidfilmjére, amelynek hőse a kölcsönzési idő lejártával nem találja a macskakölcsönzőt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.