Visszhang: Tévésorozat

Ártatlanságra ítélve

Visszhang

Jó ügyvéddel sosem hálunk – ezt az alapigazságot felejti el Carolyn Polhemus, a chicagói főügyészség üdvöskéje, aki maga is sikeres ügyész lévén kollégájával, a nős Rusty Sabich-csel keveredik kalandba.

A férfi házassága már épp felépülne a félrelépésből, amikor Carolynt egy napon megkötözve, holtan találják. Rusty elvállalja az ügyet, remélve, hogy sosem derül fény az afférra, ám a holttest mellett talált testnedvek a rettegett (ám fentiekkel elkerülhető) összeférhetetlenséget bizonyítják, így a férfi nem csak az ügyet, de a nehezen visszaszerzett feleségét és – immáron első számú gyanúsítottként – a szabadságát is elveszít­heti. Bár a nézőmarasztalóan erotikus flasbackek (különösen Renate Reinsvétől fűtve) némileg választ adnak a „megérte?” kérdésre, David E. Kelley jogi thrillere a családi színtérnél jóval egészebb képet igyekszik adni a romlottságról. Előléptetéseknek, választásoknak téve eszközévé a borzalmas tragé­diát, az igazságszolgáltatás és a politika korrupciójának mélyéről tudósít. Bár konkrétabbat nem igazán mond annál, hogy bizony létezik ilyen, és ez nem jó.

Jake Gyllenhaal, Scott Turow regényének (újra)feldolgozásában épp olyan, amilyenre számítunk, ám a rongyosra koptatott „vívódó férfi” alakjánál sokkal izgalmasabb az ügyésznő figurája. Talán túlzás lenne gerillafeminizmusnak nevezni, mégis van abban valami bizarrul felszabadító, hogy annyi makulátlan, glorifikált női áldozat után ezúttal egy szemérmetlen irodai házinyúl kerül terítékre – nyárson.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”