Tévésorozat

Az első áldozat

Visszhang

Lehetett volna Az első áldozat a Fülig beléd zúgtam felemelő és szexi leszbikus párdarabja; olyasmi, amit a lányok iránt epedező lányok megérdemelnének.

Hiszen az előbbi csupa jó példával járt elöl: megragadta az első szerelem zavaros, de bódító érzését, lehetett rajta sírni és nevetni, miközben mellőzte a meleg szerelem fikciós megjelenítését általában övező sötét, tragikus tónusokat (ilyen filmekből, sorozatokból szerencsére egyre több akad, elég csak a Love, Victor, a Ha tudnád vagy a Szexoktatás sikerére gondolnunk). Az első áldozat ezekből mit sem tanult, ezzel szemben infantilis, vámpíros romantikával súlyosbítja a tinilányok közt bimbózó szerelmet.

A sorozat le sem tagadhatná az Alkonyattal viselt rokonságot; a különbség annyi, hogy a vámpírok és vérfarkasok szembenállását vámpírok és vámpírvadászok felállására cseréljük. Az alaphelyzet sem túl bonyolult: Juliette (Sarah Catherine Hook) jó házból való úrilány, aki épp első vérszívására készül, míg Calliope (Imani Lewis) egy szörnyvadász dinasztia sarja, aki szintén első vadászatát tervezi.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.