Visszhang: film

Az oltalmazó

  • 2021. december 1.

Visszhang

Manapság egy tisztességes akcióhősnek legyen… mije is?

Többféle mordálya mindenképpen, amelyekkel mindig célba talál, még ha egy furgon platójának rácsán kell is kidugni a csövet a művészibb filmes (vagy milyen) hatás érdekében. A kényelmetlen lövőállás alá kell egy furgon is, ütött-kopott persze, hogy legyen, ami felmondja a szolgálatot a megfelelő dramaturgiai pillanatban. Legyen a hősnek továbbá katonai múltja: egy kitüntetett veterán hitelesebben tud kiábrándulni a mai rendőrök korruptságából, ill. teszetoszaságából, s a törvénnyel szemben a Jó Ügyet védelmezni. A trauma is szériatartozék: egy merő törvénytiszteletből előidézett emberhalál például. A szimpatikus áldozat a kimúlás előtt rebegjen valami kívánságot, hogy annak teljesítése kitöltse a lövöldözések közti filmidőt. Ilyenekből már kijön egy akciómozi.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.