Visszhang: sziget

Azahriah

Visszhang

Évek óta nem volt arra példa, hogy magyar előadóra rásötétedett a Nagyszínpadon.

A Puskás Arénát májusban háromszor megtöltő Azahriah negyed nyolctól, tehát kiemelt idősávban játszhatott, amivel egy fiatalabb generáció Szigetre csábítása mellett az is cél lehetett, hogy a nemzetközi közönség is megismerje a külföldi karrier felé kacsingató ifjú előadót. Hogy szerzett-e új rajongókat, azt majd a hallgatottsági adatokból ki lehet bogarászni, de ezúttal még a „Mennyien vagytok itt, magyar testvéreim?” kérdésre szinte az egész küzdőtér magasba emelte a kezét.

Az viszont már most látszik, hogy a produkció rengeteget fejlődött a két évvel ezelőtti, szintén nagyszínpados szigetes fellépés óta. Azahriah számára egy ilyen koncert már nem egyszeri és megismételhetetlen alkalom, hanem „csak” egy újabb állomás a nyári fesztiválturnén. Ennek megfelelően nem próbált – nem is volt mit – túlkompenzálni. Jól eltalálták a pirotechnika és a konfetti arányát, a színpadkép egyszerre volt kompakt és látványos, ráadásul végre tánckar nélkül is élettel teli volt a tér. A figyelem fenntartása azonban nem mindig sikerült maradéktalanul. Zeneileg kifejezetten izgalmas volt, ahogy a koncert első 50 percében a már most egészen terjedelmes életmű stílusokon átívelő, eklektikus darabjaiból válogatott, de a nézőtéren állva azt lehetett érezni, hogy a közönség nagy része végig a buli utolsó 25 percét várta, amikor a dörmögő hangú Desh is megérkezett, hogy együtt adják elő legismertebb közös számaikat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.