Visszhang: koncert

Black Country, New Road

Visszhang

A zenekar frontembere, Isaac Wood tavasszal, a második nagylemezük megjelenése előtt pár nappal robbantotta a bombát, hogy pszichés problémái miatt kilép a zenekarból.

A brit együttes erre egy még meglepőbbet húzott: közelgő amerikai turnéjukat elhalasztották, majd bejelentették, hogy a régi dalaikat Wood nélkül nem fogják játszani, néhány hét alatt írnak egy új anyagot, frontemberré pedig a basszusgitáros Tyler Hyde lép elő.

Ezért a friss nemzetközi zenekarok seregszemléjére, a budapesti Isolation fesztiválra is úgy érkeztek, hogy a dalokat csak azok az elkötelezett rajongók ismerték, akik az interneten keringő, borzasztó minőségű telefonos koncertfelvételeken átrágták magukat. A Black Country… első két lemeze nagyjából illeszkedett a kortárs angol poszt-postpunk hullám trendjébe (Black Midi, Yard Act, Dry Cleaning, Squid), a koncerten elhangzott új dalokban viszont a gitár hátrébb szorult; a szaxofon, a tangóharmonika és a hegedű hangsúlyosabb lett. Nem meglepő, hogy a tagok többször nyilatkozták, hogy a pandémia alatt teljesen az Arcade Fire hatása alá kerültek. A koncert csúcspontja a fuvolán és szaxofonon is játszó Lewis Evans Across the Pond Friend című dala volt, és talán nem szentségtörés megjegyezni, hogy a BCNR mintha most jött volna rá igazán, hogy a dalszerzéshez ugyanolyan jól értenek, mint az akadémista zenészkedéshez. Jól nézett ki a hegedűvonós basszusgitározás is, de sokkal fontosabb tanulsága volt a koncertnek, hogy a BCNR megerősödve jött ki a szorult helyzetből, bizonyítva, hogy nehezített terepen is jól működik a zenekari egység.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.