Visszhang: koncert

Black Country, New Road

Visszhang

A zenekar frontembere, Isaac Wood tavasszal, a második nagylemezük megjelenése előtt pár nappal robbantotta a bombát, hogy pszichés problémái miatt kilép a zenekarból.

A brit együttes erre egy még meglepőbbet húzott: közelgő amerikai turnéjukat elhalasztották, majd bejelentették, hogy a régi dalaikat Wood nélkül nem fogják játszani, néhány hét alatt írnak egy új anyagot, frontemberré pedig a basszusgitáros Tyler Hyde lép elő.

Ezért a friss nemzetközi zenekarok seregszemléjére, a budapesti Isolation fesztiválra is úgy érkeztek, hogy a dalokat csak azok az elkötelezett rajongók ismerték, akik az interneten keringő, borzasztó minőségű telefonos koncertfelvételeken átrágták magukat. A Black Country… első két lemeze nagyjából illeszkedett a kortárs angol poszt-postpunk hullám trendjébe (Black Midi, Yard Act, Dry Cleaning, Squid), a koncerten elhangzott új dalokban viszont a gitár hátrébb szorult; a szaxofon, a tangóharmonika és a hegedű hangsúlyosabb lett. Nem meglepő, hogy a tagok többször nyilatkozták, hogy a pandémia alatt teljesen az Arcade Fire hatása alá kerültek. A koncert csúcspontja a fuvolán és szaxofonon is játszó Lewis Evans Across the Pond Friend című dala volt, és talán nem szentségtörés megjegyezni, hogy a BCNR mintha most jött volna rá igazán, hogy a dalszerzéshez ugyanolyan jól értenek, mint az akadémista zenészkedéshez. Jól nézett ki a hegedűvonós basszusgitározás is, de sokkal fontosabb tanulsága volt a koncertnek, hogy a BCNR megerősödve jött ki a szorult helyzetből, bizonyítva, hogy nehezített terepen is jól működik a zenekari egység.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.