Visszhang: koncert

Carson Coma

Visszhang

„Annyit tévesztünk, hogy jövőre visszazavarnak minket a Tószínpadra!”

Így viccelődött tavaly nyáron a tábornál lévő (akkori) fő rendezvényhelyszínen a Platon Karataev egyik tagja. A Tószínpad ugyanis évekig a „középhaladók” terepe volt: kora délutántól gyors váltásban játszottak a nem kezdő, de még nem befutott zenekarok. Az idén viszont a színpad a domboldalba beépített padsorok felé nézett, és ideérkeztek a headlinerek. A helyszíncsere jó választásnak bizonyult, ahogy Héra Barnabás, a Carson Coma dobos-énekese is megjegyezte: az ország egyik legszebb fellépőhelye ez.

A zenekar stílusosan „vizes” slágerekkel kezd (Kék Hullám Kemping; Hobbihajótörött) és egész idő alatt ugyanazon a hőfokon tolják végig a technikai malőrrel szabdalt másfél órájukat. „Ami el tud romlani, az elromlik”, kommentálja a sokadik, számunkra észrevehetetlen bakit Giorgio, az egyik frontember. Szerencsére ezeket gyorsan javítják, a zenekar addig improvizál, de olyan profin, hogy azt a show részének is hihetnénk. Slágerekben nincs hiány, reflexiókban annál inkább. Hogy van igény a közösségi frusztrációlevezetésre, azt jól mutatja a Peti meg én, illetve a Pók (a híres refrénnel: „Otthon, a négy fal között”) közös ordítása. A ráadásban meg ott a főbűnös dal, a Feldobom a követ, amely rekordidő alatt került a felső polcra az országban, ahol „pénzzel is sikerül szegénynek lenni”.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”