Visszhang: lemez

Chat Pile: Cool World

Visszhang

Olvasóink talán emlékeznek rá, hogy a rockzene temetése valamikor az 1990-es évek végén indult meg.

A vita egyik alapja, hogy az egyre „elvontabb” és önmarcangolóbb grunge, az alt metal és az ezekre érkező ugrálós nu metal már nem „az igazi”, túl hiphopos, túl kommersz, túl egyszerű. Senki nem gondolta volna akkor, hogy valójában a keményzene utolsó virágzását látják a maga Kornjaival és Rollins Bandjeivel, a túl trendinek elkönyvelt nagyok pedig mai szemmel nézve elérhetetlen magasságokban voltak financiálisan és kreatív energia terén is.

Mindez úgy jön a Chat Pile-hoz, hogy az amerikai zenekar úgy mert hozzányúlni ehhez az örökséghez, hogy azt magyarázni sem kell. A 2022-es bemutatkozó lemezüknél (God’s Country) már lehetett érezni, hogy valami nagy dolog készül, az idén ősszel megjelent folytatás pedig a várakozásoknak megfelelő: a hárommal és a kettővel ezelőtti évtized legjobb dolgai összevonva. Itt simán megfér egymás mellett a korai Korntól hallott csattogós basszus, a szinte new wave-es dallamvezetés, a noise rock és a hardcore-os kitörés. A hardcore hatásokat erősíti a produkció lelkének számító Raygun Busch énekes, aki nemcsak ezerféle hangon tud vonyítani és szenvedni, de ezeken a hangokon sokféleképpen tud mesélni a világ hanyatlásáról, remekül passzolva az apokaliptikus hangulatú zenére. Egyszerűen nem lehet nem imádni azt a zsigeri agressziót, amit a Chat Pile csinál.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.