Visszhang: lemez

Chris Eckman: The Land We Knew the Best

Visszhang

Chris Eckman neve összeforrt a Walkabouts zenekarral.

Még egyetemistaként találkozott Carla Torgersonnal, vele alapította a 80-as évek közepén együttesét, amelynek lemezei a főleg zajos gitárzenére és grunge-ra szakosodott Sub Pop kiadónál jelentek meg, ők azonban eléggé kilógtak a többiek közül. A Walk­abouts inkább az amerikai folk és country sötétebb végéből inspirálódott, mégis igazán Európában találták meg otthonukat. A jobbára komótos tempójú dalokat író, erős atmoszférát teremtő zenekar három évtized után szüntette be a működését, Eckman pedig már időközben is kiadott szólólemezeket, és gyakran kollaborált más előadókkal (Dirtmusic, The Bambi Molesters stb.). A már jó ideje Szlovéniában élő zenész szólóban sem tagadhatja le anyazenekarának örökségét. Legutóbbi nagylemeze (Where the Spirit Rests, 2021) a pandémiás korlátozások miatt minimalista körítést kapott, a most megjelent folytatáson viszont szerencsére nem kellett spórolnia a közreműködőkkel. Eckman új anyagát a szlovén tájak inspirálták, és ezt nem nehéz elhinni: már a nyitó Genevieve első percében szinte ott érzi magát a hallgató az album borítóját díszítő erdei kunyhó előtt. Az egyszerű, megjegyezhető motívumokra épülő dalokat kísértetiesen beúszó vonósok, sejtelmes zongorafutamok kísérik. A The Land We Knew the Best az egyenletes színvonalú életműből is kiemelkedik, úgyhogy már csak azt lehet kívánni, hogy Eckman ne csak lemezkiadójának képviseletében érkezzen hozzánk, hanem koncertező előadóként is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.