Visszhang: tévésorozat

Csalás

  • - ts -
  • 2023. január 18.

Visszhang

Hogy milyen átkozottul messze van már tőlünk a múlt század kilencvenes éveinek eleje, azt általában elég felesleges méricskélni, de ha szembejön, elég drámai bír lenni, mint például ebben a sorozatban.

Mert itt nemcsak az drámai, amit ez a négy rész ábrázol, de ahogyan ábrázolja: a mai szem egészen máshogyan – szemében vádló szikrákkal – tekint a kilencvenes évekre, mint ahogy mondjuk a kilencvenes évekből néztünk vissza – megbocsátó derűvel – a hetvenes évekre. Tán az ötvenes évekre mutatott csak hasonló szigorral a cudar utókor. Mindezt pedig szokványos rendőrös brit minisorozat műveli a lehető legnagyobb eltökéltséggel a „megtörtént bűnügyek” fiókjából.

Maga a megtörtént bűntény a kor egyik legszörnyűbbike, Rachel Nickell meggyilkolása. A sorozat témája a gyilkosságot követő rendőri munka, amelyet több nyomós okból is számon tart a kriminalisztika. Az egyik ilyen ok a nyomozati eljárás, a másik meg ennek az eljárásnak az eredménye. Régi szóval kéjgyilkosságról lévén szó, a Scotland Yard a csalimadaras módszert látja a legcélravezetőbbnek, már csak azért is, mert az első perctől természetes ott mindenki számára, hogy a szükséges elhivatottságú rendőri állomány ehhez rendelkezésre áll: van egy eleve a kemény gengszterek között mozgó fedett ügynökük, aki éppen az a típus, amelyikkel lépre lehetne csalni azt az egy szem gyanúsítottat, akit pár hónapnyi – a sajtó teljes figyelmével megáldott/megvert – babramunkával, ha tetszik, töketlenkedéssel felhajtani bírtak: Niamh Algar hátborzongató a szerepben. És az eredmény? Nos, az a lényeg.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”