Visszhang: lemez

Dazy: OUTOFBODY

Visszhang

„Egy erősítő. Egy mikrofon. Egy ember. Megszámlálhatatlan fogós dallam” így definiálja Dazy nevű, két éve létező projektjét a korábban számtalan punkzenekarban megfordult James Goodson.

A Dazy tavaly került fel a nemzetközi zenei blogradarra a MAXIMUM­BLAST­SUPERLOUD: The First 24 Songs című lemezzel, amely tulajdonképpen az első évben keletkezett EP-k és kislemezek gyűjteménye volt, most pedig megjelent az első teljes értékű nagylemez is.

Az OUTOFBODY kifejezetten nosztalgikus album, kicsit olyan zenét rejt, mintha 1995-ben összeállt volna a Green Day és a Fountains of Wayne, hogy egy garázsban készítsenek közös anyagot. Az amerikai undergroundban divatos mostanság ezt a zenei világot megidézni (Big Nothing, Super­crush, Snow Ellet stb.), a Dazyt viszont a frontember popérzékenysége és produceri képességei ki­emelik ebből a hullámból. James Goodson egy interjúban arról beszélt, hogy kezdetben csak hobbiprojektként kezelte a Dazyt, és szinte gondolkodás nélkül tette fel az internetre az elkészült számokat, az OUTOFBODY-nál viszont kifejezetten ügyelt arra, hogy egy kerek, koherens nagylemez legyen, és végül száz dalkezdemény közül választotta ki a végső tizenkettőt.

Goodson sikerrel járt. A tavalyi válogatáslemez után az egyértelmű volt, hogy könnyedén tud dúdolható slágereket írni, a debütáló album pedig arról is tanúskodik, hogy mindezeket változatos formában tudja a hallgató elé tárni: a Dazyre jellemző zajos, punkos lendületű dalok mellett kifejezetten kellemes meglepetés a Motionless Parade vagy az Inside Voice című dalok szelíd melankóliája.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.