Visszhang: lemez

Dazy: OUTOFBODY

Visszhang

„Egy erősítő. Egy mikrofon. Egy ember. Megszámlálhatatlan fogós dallam” így definiálja Dazy nevű, két éve létező projektjét a korábban számtalan punkzenekarban megfordult James Goodson.

A Dazy tavaly került fel a nemzetközi zenei blogradarra a MAXIMUM­BLAST­SUPERLOUD: The First 24 Songs című lemezzel, amely tulajdonképpen az első évben keletkezett EP-k és kislemezek gyűjteménye volt, most pedig megjelent az első teljes értékű nagylemez is.

Az OUTOFBODY kifejezetten nosztalgikus album, kicsit olyan zenét rejt, mintha 1995-ben összeállt volna a Green Day és a Fountains of Wayne, hogy egy garázsban készítsenek közös anyagot. Az amerikai undergroundban divatos mostanság ezt a zenei világot megidézni (Big Nothing, Super­crush, Snow Ellet stb.), a Dazyt viszont a frontember popérzékenysége és produceri képességei ki­emelik ebből a hullámból. James Goodson egy interjúban arról beszélt, hogy kezdetben csak hobbiprojektként kezelte a Dazyt, és szinte gondolkodás nélkül tette fel az internetre az elkészült számokat, az OUTOFBODY-nál viszont kifejezetten ügyelt arra, hogy egy kerek, koherens nagylemez legyen, és végül száz dalkezdemény közül választotta ki a végső tizenkettőt.

Goodson sikerrel járt. A tavalyi válogatáslemez után az egyértelmű volt, hogy könnyedén tud dúdolható slágereket írni, a debütáló album pedig arról is tanúskodik, hogy mindezeket változatos formában tudja a hallgató elé tárni: a Dazyre jellemző zajos, punkos lendületű dalok mellett kifejezetten kellemes meglepetés a Motionless Parade vagy az Inside Voice című dalok szelíd melankóliája.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.