Visszhang: lemez

Destroyer: Labyrinthitis

Visszhang

A kanadai Dan Bejar vezette zenekar már a tizenharmadik nagylemezénél tart, és ezek között elég nehéz két olyat találni, amelyek hasonlítanának egymásra.

Bejar esetlen, eszköztelen, de érzelmeket remekül kifejező énekhangja azonnal felismerhető, ezen túl csak a konvenciókat bátran felrúgó dalszerzés és az időnként Bob Dylant idéző tudatfolyamszerű dalszövegek kötik össze a lemezeket.

A több mint 25 éve működő, folyamatosan változó tagságú De­stroyer történetében a 2011-es Kaputt album jelentette az abszolút áttörést, azóta Bejar projektje az indie rock egyik intézményévé vált. A mostani előtt legutóbb két évvel ezelőtt jelent meg lemezük, a Have We Met, azon elfordultak a korábbi élő zenekaros hangzástól, és a rideg szintetizátorok uralták az albumot. A Labyrinthitisen a szintik megmaradtak, mégis sokkal élettel telibb anyag ez, mint az előző volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.