Visszhang: koncert

dEUS

Visszhang

Nem lehet mondani, hogy a dEUS nagyon elkerülte volna Magyarországot, hiszen hatszor jártak eddig nálunk, legutóbb négy évvel ezelőtt, az 1999-es The Ideal Crash jubileumi turnéján.

De az idén – talán az előző koncert fájóan kis létszámú közönsége miatt – nem ejtett útba minket az antwerpeni zenekar, ezért Bécsbe kellett menni, hogy lássuk Tom Barmanéket a How to Replace It című friss album turnéján. (A lemezről március 8-i számunkban írtunk – a szerk.) Aki best-of programot várt, annak ezúttal csalódnia kellett, mivel a dEUS zenészei komolyan veszik a lemezbemutató koncert fogalmát: 8 új dal csendült fel a megbízhatóan lepattant és színültig telt, mintegy 1000 főt befogadni képes Arenában. A zenekar jó formában játszott, az pedig külön öröm volt, hogy Mauro Pawlowski gitáros pár év után visszatért. A debütáló Worst Case Scenarióról és a szintén etalonnak számító The Ideal Crash-ről mindössze egy-egy dal hangzott el – a W.C.S. (First Draft), illetve az Instant Street –, de a többi lemezről is legfeljebb két számot kaptunk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.