Visszhang: lemez

Duran Duran: Danse Macabre

Visszhang

A hullámhegyek mellett bőven akad példa hullámvölgyekre is a Duran Duran bő negyvenéves történetében – ezek egyike volt a Thank You című, 1995-ös feldolgozásgyűjtemény.

Az albumot a földbe döngölték a kritikusok, ráadásul a Q magazin recenzense egyenesen a minden idők legrosszabb lemeze díjat is odaítélte érte a zenekarnak. Pedig a Thank You – legalábbis e sorok írója szerint – egyáltalán nem rossz lemez, mégis annyira borzasztó a megítélése, hogy azt vártuk volna, hogy az együttes soha többet nem merészkedik a cover műfaj közelébe.

A Danse Macabre eredetét a zenekar egy tavalyi, halloween napján adott Las Vegas-i koncertjének környékén kell keresni. Az alkalomhoz illően eljátszottak jó pár olyan feldolgozást, amelyek illettek az aznapi tematikába, és a buli annyira jól sikerült, hogy a zenekar horrorfelelőse, az öregedő vámpír kinézetű Nick Rhodes billentyűs javaslatára belevágtak egy halloweenes lemez elkészítésébe. A Thank You kudarcából okulva hibrid albumot rögzítettek: van rajta feldolgozás, önfeldolgozás és új szerzemény is. Az első kategóriába többnyire olyan dalok tartoznak, amelyeknek a keletkezése nagyjából egybeesik a Duran Duran megalakulásával, illetve kezdeti időszakával. A Cerrone Supernature című dala Simon Le Bonék előadásában inkább karaokeverziónak tűnik, annyira hasonlít az eredetire. A Specials-féle Ghost Town is aránylag hű a forráshoz, akárcsak a Talking Heads Psycho Killerének átirata, amelyben meglepő módon a Måneskin nevű olasz kamu rockzenekar tagja, Victoria De Angelis bőgőzik. A Siouxsie and the Bansheestől ismert Spellbound langyos pop-rock köntöst kapott, a Rolling Stones Paint It Blackje pedig vitathatatlanul a Danse Macabre mélypontja. De azért felkerült egy kortárs fiatal előadó szerzeménye is a lemezre, nem más, mint a Bury a Friend Billie Eilishtől.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.