Visszhang: lemez

Elbow: Audio Vertigo

Visszhang

Már régóta csak az a kérdés az Elbow-val kapcsolatban, hogy jó vagy nagyon jó lesz a következő lemez.

A simán jó albumoknak is örül az ember, így igazán remek hír, hogy a diszkográfia tizedik darabja felnő az olyan korábbi csúcsművekhez, mint az Asleep in the Back, a Seldom Seen Kid, a Build a Rocket Boys és a Little Fictions. A manchesteri zenekar előző két munkája, a 2019-es Giants of All Sizes és a két évvel későbbi Flying Dream 1 meglehetősen borús hangulatúra sikeredett, a friss lemez viszont pozitívabb húrokat penget, és meglepetések is akadnak. Guy Garvey frontember a nyitó Things I’ve Been Telling Myself for Yearsben némileg ironikusan azt énekli, hogy 96 éves koráig fog élni, a furcsa című Very Heavenben pedig pozitív módon tekint vissza 17 éves önmagára. A Knife Fightban egy olyan isztambuli élményéről mesél, amikor szemtanúja volt annak, hogy két ember elkezdte egymást kaszabolni, de a végén röhögve összeölelkeztek, míg a Lovers’ Leap elmondása szerint balszerencsés szerelmesekről, spontán graffitizésről és ajándékboltokról szól. Az utóbbi az album egyik csúcsdala, de felnő hozzá a bombasztikus Balu, illetve a Good Blood Mexico City, amely az énekes szerint a korai Foo Fighterst idézi, e sorok írója viszont inkább az Elbow-val több szempontból rokon Doves-ot hallja ki belőle. Ez, valamint a Picture is gyors szám, ami eddig hiánycikk volt az Elbow-életműben, az Audio Vertigónak további erénye, hogy még az egy percnél rövidebb dalai, a Where Is It és az Embers of Day is izgalmasak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.