Visszhang: tévésorozat

Én vagyok a Zodiákus

Visszhang

Vannak márkanevek, logók, jelzések amelyekkel mindent (de mindent) el lehet adni.

Egy szakadt fesztiválkarkötő is elkel több ezer euróért, ha Balenciaga van ráírva, de még a húsipari végtermék is jó áron megy el, ha Mickey Mouse-t tesznek a csomagolásra. Hasonló erősségű „brand” a Zodiákus is. Megtippelni sem könnyű mennyi, de legalább 15–20 film és sorozat ment már biztosra a névvel, tudván, hogy egy vele fémjelzett műsort nem lehet kihagyni. Ahogy a Netflix új dokuszériáját sem.

A háromrészes produkcióban a máig csupán gyanúsított Arthur Leigh Allen háttértörténetét ismerhetjük meg egykori ismerősei elbeszéléseiből. A Seawater család gyermekei nem csak a tanulói voltak, de mivel a férfi igen jó kapcsolatot ápolt az anyjukkal, egyfajta pótapai szerepet is betöltött az életükben. Rajtuk kívül megszólalnak az elhunytak rokonai, és olyanok is, akiket a 2007-es kultikus film szereplői formáztak meg. Sőt, maga a kultikus film is fel-felvillan olykor a biztos siker érdekében. A sorozat hatásos képeken, idegborzoló cselekményvezetéssel vonultatja fel a lehetséges eseményeket, azonban a bizonyítékokról, amelyekre hivatkozik, mintha megfeledkezne néha.

Egy true crime-ra ráfüggött nézők elé bedobni egy Én vagyok a Zodiákus című sorozatot, kicsit olyan, mintha a streamingszolgáltató egyfajta Black Friday akcióval még egyszer meg akarná nyomni a nézettséget, mielőtt megérkezne a karácsonyi szezon őrült hajszája a romkomokkal és családi filmekkel. Mindent az eladhatóságért. Ja igen, meg az áldozatok, azok is fontosak…

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány a tettes

A DK-s politikus visszavonulásának mindenki örül. Örül a Fidesz, örülnek azok is, akik őszintén a pokolra kívánják Orbánt és a rendszerét. Hiszen Gyurcsány távozása felér egy beismeréssel: tényleg mindenért ő a hibás.