Visszhang: színház

Ezeregy éjszaka

Visszhang

A nemváltó dzsinn (Mészáros Máté) arról hadovál, hogy ilyenek meg olyanok a nők, azért lett ő inkább férfi. Szimpatikus persze, hogy egy ekkora produkcióban tematizálódnak genderkérdések is, de az már kevésbé, hogy ennyire reflektálatlanul.

De amúgy sincs könnyű dolgunk: a darab a dzsinn és Ali egynémely (sokszor erőltetett) viccelődésén kívül mellőzi a humort, és sajnos az öniróniát is. Enélkül pedig, bár tudjuk, hogy mesét kapunk, nehéz nem kényelmetlenül érezni magunkat a végig egy tónusban beszélő Harún (Tasnádi Bence) szenvelgései és a színeket nélkülöző szöveg ellenére remekül játszó Sahriár király (Bányai Kelemen Barna) megvilágosodása hallatán.

A legkellemetlenebbek talán a szerelmi duettek. Az első – meglepő módon – már az elején lecsap ránk, épp miután megbizonyosodtunk, hogy Jázmin (Bori Réka) ebben az interpretációban egy szinte félkegyelmű fruska, de hát ilyenek a fiatal lányok, halljuk.

Talán a dalok szeszélyes, a dramaturgiát ritkán szolgáló beékelése teszi, hogy Geszti nem tud brillírozni, ha három dal jó értelemben gesztis, a többibe olyan sorok is becsúsznak, amit még leírni is fájna. Ráadásul a történetek közül is a legkézenfekvőbbek kaptak itt helyet. A zene és a látvány (hatalmas LED-falakon megy a varázslat, visual: Madarász ’Madár’ János) viszont világszínvonal.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”