Visszhang: színház

Ezeregy éjszaka

Visszhang

A nemváltó dzsinn (Mészáros Máté) arról hadovál, hogy ilyenek meg olyanok a nők, azért lett ő inkább férfi. Szimpatikus persze, hogy egy ekkora produkcióban tematizálódnak genderkérdések is, de az már kevésbé, hogy ennyire reflektálatlanul.

De amúgy sincs könnyű dolgunk: a darab a dzsinn és Ali egynémely (sokszor erőltetett) viccelődésén kívül mellőzi a humort, és sajnos az öniróniát is. Enélkül pedig, bár tudjuk, hogy mesét kapunk, nehéz nem kényelmetlenül érezni magunkat a végig egy tónusban beszélő Harún (Tasnádi Bence) szenvelgései és a színeket nélkülöző szöveg ellenére remekül játszó Sahriár király (Bányai Kelemen Barna) megvilágosodása hallatán.

A legkellemetlenebbek talán a szerelmi duettek. Az első – meglepő módon – már az elején lecsap ránk, épp miután megbizonyosodtunk, hogy Jázmin (Bori Réka) ebben az interpretációban egy szinte félkegyelmű fruska, de hát ilyenek a fiatal lányok, halljuk.

Talán a dalok szeszélyes, a dramaturgiát ritkán szolgáló beékelése teszi, hogy Geszti nem tud brillírozni, ha három dal jó értelemben gesztis, a többibe olyan sorok is becsúsznak, amit még leírni is fájna. Ráadásul a történetek közül is a legkézenfekvőbbek kaptak itt helyet. A zene és a látvány (hatalmas LED-falakon megy a varázslat, visual: Madarász ’Madár’ János) viszont világszínvonal.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.