Visszhang: tévésorozat

Fekete galamb

  • - ts -
  • 2024. december 11.

Visszhang

Ha egy filmalkotó azt gondolja, hogy remek móka lesz a Love actuallyt kém­thrillerként előadni, az könnyen gondolhatja azt is, hogy neki mindent szabad.

Szép és nemes gondolatok. Ám előfordul olyan is, hogy a szép és nemes gondolatok egeret szülnek vagy galambot. Adott esetben egy jó nagy, dagadt karácsonyi egeret, aki ellen rendes tévénézőnek tényleg nem lehet különösebb kifogása. Ha mégis lenne, nézesse meg a készülékét. Ja, ez is egy álláspont, nézze a szerelő a Fekete galambot.

London ismét várja a karácsonyt, de annyira, hogy annyira csak London bírja várni, bár bögrével a kezükben a szegényeknek gyűjtögető utcai kórust éppen nem láttunk a nyolc rész alatt, de az öreg Ebenézer azért az említés szintjén megjelenik. Amúgy most is szerelmesek járják a város közismert utcáit. Csak ezek a szerelmesek bár szexuális preferenciáik valamelyest különbözők, de mindet ugyanabból a szakmából szalajtották, bérgyilkosok, kémek és politikusok. Igen, játszik a lépcső is, ahol Hugh Grant rápördült híres táncára. Lőnek, mint a bolondóra, ami még csak elmenne, bár a legedzettebb szív is beleinog, amikor meglátja Keira Knightley-t egy pörgő rúgás főkivitelezőjeként, akkor viszont kész a baj, ha a szerelemre kerül a sor, mert a bérgyilkosoknak megvan az a bolond szokásuk, hogy polgári foglalkozású kedvest válasszanak maguknak, aki nehezen érti meg a maguk fajta, khm, művészlelkeket.

Vannak sztárok s magasan jegyzett brit jellemszínészek, annyi bolt belülről, amennyit a legsűrűbb Oxford streeti napon sem tudnánk lejárni. Szóval tényleg remek móka.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.