Visszhang: lemez

Kim Deal: Nobody Loves You More

Visszhang

A világ a Pixies basszusgitárosaként ismerhette meg Kim Dealt a 80-as évek végén.

Abban az együttesben még csak néhány dalt énekelt, de a nem sokkal később indult Breeders élén bizonyította rátermettségét frontemberként és dalszerzőként is. Ha lemezkészítésről volt szó, mindig nehezen jött ki a kontrollmániás Pixies-vezér Black Francisszel, így nem volt nagyon meglepő, hogy a 2004-ben újjáalakított zenekarból a visszatérő album, a nem is túlságosan jól sikerült Indie Cindy készítésekor ugrott ki nagyjából egy évtizeddel ezelőtt.

Ekkor már tervben volt, hogy Kim Deal elkészíti élete első szólóalbumát a Breeders működtetése mellett. Ez mostanáig húzódott, de hiába tartott sokáig végleges formába önteni a Nobody Loves You More-t, semmifajta görcsösség nem hallatszik rajta. Mindemellett nem is a kisujjból kirázott stílusgyakorlat. Vannak olyan számok, amelyek egy Breeders-albumon is elférnének, de az anyag összességében Deal eddig ismeretlen oldalát mutatja be. Zenekaraihoz képest rétegzettebb, önreflektívebb és szelídebb hangvételű dalok ezek, amelyekben a country egyszerűsége, a 90-es évek altrockjának nemtörődöm-lazasága és helyenként igen meglepő hangszerelések találkoznak. A címadó szám groteszk fúvósai, a Big Ben Beat táncos ritmusai, vagy a Summerland romantikus vonósai ügyesen gurítják tovább a lemezt. Időnként a néhai Kirsty MacColl albumainak játékossága idéződik fel a Nobody Loves You More-t hallgatva, és ez kétségtelenül jó párosítás Kim Deal keserédes dalaival.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."