Visszhang: lemez

Franz Ferdinand: The Human Fear

Visszhang

Van egy kép, ami be­égett a Franz Ferdinandról.

A 2013-as szigetes koncertjük fináléjában a négy tag mindegyike az emelvényen állva dobolt teljes eufóriában ugyanazon a dobszerkón. Akkor még nem tudhatta a magyar közönség, hogy utoljára látja a skót együttes eredeti négyesét. Bár a frontember és fő dalszerző Alex Kapranos továbbra is vezeti a táncos gitárzenében utazó zenekart, előbb a gitáros Nick McCarthy, néhány évvel később a dobos Paul Thomson távozott. A gondok is nagyjából akkortájt kezdődtek, az addig szinte hibátlan életművel és egy rakás slágerrel rendelkező együttes következő sorlemeze, a 2018-as Always Ascending eléggé felejthető lett. A folytatást nem kapkodták el. Nyertek némi időt egy best of kiadvánnyal, végül a The Human Fear hét év csend után jelent meg, és magyar vonatkozása is van, a borító ugyanis Maurer Dóra Hét fordulat című, 1979-es képének újraalkotása. Kapranosék Mark Ralph producerrel együtt hallhatóan mindent elkövetnek az új anyagon, hogy ne tűnjenek fáradt, kissé kiöregedett zenekarnak. A tempó végig feszes, a hangszerelés változatos, van itt minden a primitív diszkószintitől kezdve a balkáni népzenéből ihletődött gitárriffig bezárólag, de a varázslat valahogy nem tér vissza, és igazán csak néhány dal emelkedik ki a lemezről. Ilyen az Orange Juice-t idéző Audacious, a paneleken végre kissé túlmutató The Birds, a Night Or Day pedig a fénykorukban is készülhetett volna. A többi szám viszont nem több kétségtelenül kellemes háttérzenénél.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.