Visszhang: film

Újra akcióban

  • SzSz
  • 2025. január 22.

Visszhang

Cameron Diazt több mint tíz éve, a 2014-es Annie óta nem láthattuk semmiben; ha pedig a valóban emlékezetesebb szerepeiig akarunk visszamenni, nyugodtan ugrálhatunk még pár évet a múltba.

Visszavonulását állítólag kifejezetten Jamie Foxx kedvéért szakította meg, aki azzal csábította vissza a reflektorfénybe, hogy semmi komolykodásra nem kell számítani, csak érezzék jól magukat. A képet némileg árnyalja, hogy Foxx rejtélyes betegsége miatt az utolsó jeleneteket már dublőrrel kellett felvenniük.

A filmről sokat elmond, hogy címe egyrészt az első mondatot idézi, amely a forgatókönyvírónak eszébe juthatott; másrészt egy több mint húsz évvel ezelőtti Bolondos dallamok-mozit idéz meg. A rendező, Seth Gordon nevét rá­adásul minden olyan film (Baywatch, Személyiségtolvaj) és sorozat (Éjjeli ügynök, Doktor Murphy) elé oda lehet írni, amely nem igényel különösebb rendezést – talán ez is a helyzet.

Diaz és Foxx hiába játszanak szuperkém házaspárt, gyakorlatilag nulla a kémia közöttük. A ki tudja, honnan idekerülő Glenn Close-ról azonban még azt is elhisszük, hogy egy mesterlövészetben is gyakorlott angol hölgy, akinek párja egy nála évtizedekkel fiatalabb wannabe titkos ügynök. Talán ő is csak azt akarta, mint Diaz, Foxx és minden néző: jól szórakozni. Az Újra akcióban javára írandó, hogy ugyan semmi eredeti nincs benne, de a Netflixen futószalagon érkező Kevin Hart- és Ryan Reynolds-akciókkal ellentétben legalább nem próbál erőltetetten jópofáskodni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.