Visszhang: lemez

Fu Manchu: The Return of Tomorrow

  • Harci Andor
  • 2024. július 31.

Visszhang

A grunge-dzsal párhuzamosan kialakuló stoner is a kilencvenes évek elejének meghatározó műfaja volt.

A Black Sabbath riffjeit idéző zene annak idején rengeteg új és létező zenekart ihletett meg. Utóbbiak egyike a San Clemente-i Fu Manchu, az 1985-ben (még Virulence néven) alakult hardcore zenekar volt, amely felült ugyan a stonerhullámra, de csavart egyet a rajta, amikor 1994-ben kiadták a No One Rides for Free című lemezükön – a hardcore-múltnak köszönhetően – tempósabb, sietősebb ritmusokra akasztották rá a karakterisztikus hangzást.

És a Fu Manchu azóta sem állt le. Legújabb albumuk, a The Return of Tomorrow első hét dala a korai, keményebb, gyorsabb korszakot idézi, a további hat szerzemény viszont a csendesebb, meditatívabb dolgokat. Kár, hogy nem a lemez egyik legkiválóbb dala, a Solar Baptised a vízválasztó, abban ugyanis tökéletes harmóniában olvad össze a két univerzum, ráadásul jól passzolna a lemez legrövidebb, (Time Is) Pulling You Under című számához is, amely ugyancsak kimagasló teljesítmény. De a nyitódalról, a Dehumanize-ról, és a rákövetkező Loch Ness Wrecking Machine-ról is a legjobbakat mondhatjuk, sőt kiemelhetnénk az összes dalt, hiszen egy sincs, amely ne lenne méltó a három évtizedes életműhöz. Még a zenekar vezetőjének, Scott Hillnek a hangján sem érezni, hogy fáradna. Végeredményben ugyanolyan erőt sugároz a hanganyag, mint amilyen a zenekar fétisévé vált amerikai izomautók. Úgy tűnik, a Fu Manchu nem tud hibázni, és az időzítés is tökéletes.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.