Visszhang: lemez

Fu Manchu: The Return of Tomorrow

  • Harci Andor
  • 2024. július 31.

Visszhang

A grunge-dzsal párhuzamosan kialakuló stoner is a kilencvenes évek elejének meghatározó műfaja volt.

A Black Sabbath riffjeit idéző zene annak idején rengeteg új és létező zenekart ihletett meg. Utóbbiak egyike a San Clemente-i Fu Manchu, az 1985-ben (még Virulence néven) alakult hardcore zenekar volt, amely felült ugyan a stonerhullámra, de csavart egyet a rajta, amikor 1994-ben kiadták a No One Rides for Free című lemezükön – a hardcore-múltnak köszönhetően – tempósabb, sietősebb ritmusokra akasztották rá a karakterisztikus hangzást.

És a Fu Manchu azóta sem állt le. Legújabb albumuk, a The Return of Tomorrow első hét dala a korai, keményebb, gyorsabb korszakot idézi, a további hat szerzemény viszont a csendesebb, meditatívabb dolgokat. Kár, hogy nem a lemez egyik legkiválóbb dala, a Solar Baptised a vízválasztó, abban ugyanis tökéletes harmóniában olvad össze a két univerzum, ráadásul jól passzolna a lemez legrövidebb, (Time Is) Pulling You Under című számához is, amely ugyancsak kimagasló teljesítmény. De a nyitódalról, a Dehumanize-ról, és a rákövetkező Loch Ness Wrecking Machine-ról is a legjobbakat mondhatjuk, sőt kiemelhetnénk az összes dalt, hiszen egy sincs, amely ne lenne méltó a három évtizedes életműhöz. Még a zenekar vezetőjének, Scott Hillnek a hangján sem érezni, hogy fáradna. Végeredményben ugyanolyan erőt sugároz a hanganyag, mint amilyen a zenekar fétisévé vált amerikai izomautók. Úgy tűnik, a Fu Manchu nem tud hibázni, és az időzítés is tökéletes.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.