Visszhang: lemez

Gorillaz: Cracker Island

Visszhang

„Kíváncsian várjuk jövőre a második évadot”

Ezt írtuk 2020 őszén a Song Machine, Season One: Strange Timez című legutóbbi Gorillaz-lemezről, de Damon Albarn meggondolta magát, és nem ahhoz a dalciklushoz készített folytatást, hanem új koncepcióba kezdett. A Cracker Island cím arra utal, hogy a rasszisták összegyűlnek egy szigeten, szektát alapítanak és nekiállnak konteókat gyártani. Az új album elsősorban Los Angelesben készült, Greg Kurstin sztárproducerrel – úgy tűnik, Albarn végre megkedvelte a nyugati parti várost, ahol könnyebb sztárokat felkérni a közreműködésre. Persze a dalokban továbbra is ő a főszereplő, de egy Gorillaz-lemezt azért a kollaborátorok határoznak meg igazán. A címadó dalban Thundercat, az Oilban Stevie Nicks, a Silent Runningban a korábban Amy Winehouse mellől ismert Adeleye Omotayo, az elszállós New Goldban Kevin Parker aka Tame Impala és a pharcyde-os Bootie Brown, a záró Possession Islandben pedig az előző lemez után újrázó Beck a közreműködő.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.