Visszhang: lemez

Jake Bugg: Modern Day Distraction

Visszhang

A csodagyerekek élete nem könnyű. Tudja ezt az énekes-dalszerző Jake Bugg is, aki mindössze 18 éves volt, amikor 2012-ben megjelent az első albuma.

A kiváló formaérzékkel megírt folkos dalok kétszeres platinalemezt hoztak a zenésznek, úgyhogy az indulása egészen álomszerűen sikerült. Azóta viszont Bugg biográfiájából kikerült a „szemtelenül fiatal” eposzi jelző, az utóbbi években pedig érezhetően nehezebben találja a helyét, és a kereskedelmi sikerek is némiképp mérséklődtek. Az előző albumának borítóján (Saturday Night, Sunday Morning, 2021) divatos pufikabátban látható, és hangzásban is a mainstream pop hangzásvilágával kísérletezett. Nem az volt a legjobban sikerült anyaga.

Talán ez is az oka, hogy a most megjelent Modern Day Distrac­tionön visszatért a gyökereihez, és ezúttal elegáns szövetkabátban pózol a borítón. A nemsokára Budapesten koncertező Bugg új da­lai­ban megidéződnek a brit gitárpop különböző fejezetei: a Beatles, a Jam, a The La’s és az Oasis hatása is elég egyértelműen jelen van. Ez az eddigi leglendületesebb anyaga, de a tempó nem mindenütt eredményezett emlékezetes pillanatokat. A Modern Day Distraction nem fekszi meg a gyomrot és nem akar túl sokat állítani a világról. A hidegvérű profizmus vitathatatlan, de az album generikusabb számai (Breakout; Waiting for the World) sokat rontanak az összképen. Van azért néhány szám, amelyben megvillan a korai idők sármja. Az I Wrote the Book kifejezetten erős dal, de ezekből több kellene ahhoz, hogy ne csak egy közepesen izgalmas stílusgyakorlatnak tűnjön Jake Bugg új anyaga.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”