lemez

John Grant: The Art of the Lie

Visszhang

John Grantben kétféle zenész lakozik.

Az egyik hatalmas diszkóslágereket akar írni, és azt szeretné, ha az emberek robotmozdulatokkal táncolnának rájuk. A másik a melankolikus dalokat szerző, stúdióban szöszölő zenetudós, aki addig nem nyugszik, amíg a lehető legfurcsább szintirétegeket nem pakolta egymásra. A michigani születésű dalszerző a mérsékelt sikereket elérő Czars nevű rockzenekarban kezdte a karrierjét a 90-es években, 2010 óta pedig szólóban igyekszik ezt a két megközelítést minél közelebb hozni egymáshoz.

A nemrég Budapesten is koncertező Grant immár a hatodik nagylemezénél tart. A most megjelent The Art of the Lie hangzása mintha azt próbálná újrateremteni, ahogyan a 80-as években elképzelték a jövő elektronikus zenéjét. A zenész gondosan ügyel arra, hogy ezek szerint válogassa meg hangszíneit, és ennek remek példája a feszes középtempóban nyitó All That School for Nothing, amelynek vokóderes refrénje egy picit idegtépőnek tűnik elsőre, de aztán nem megy ki az ember fejéből. A következő dal, a Marbles viszont lassú, sötét atmoszférájával és gazdagon dúsított vokáljaival a lemez másik pólusát jelöli ki. A The Art of the Lie-t inkább az utóbbi dalok dominálják, bár van még egy slágeresebb blokk (Meek AF, It’s a Bitch), de a gyerekkori traumákban vájkáló dalszövegekhez jobban illenek a meditatívabb hangulatok. A kicsit több mint egyórás játékidő egy parányit több a kelleténél a Grant-féle furcsaságokból, de így is érdemes a figyelemre.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Megint vinnének egy múzeumot

Három évvel ezelőtt a Múzeumok Nemzetközi Tanácsa, az ICOM hosszas viták után olyan új múzeumi definíciót alkotott, amelyről úgy vélték, hogy minden tekintetben megfelel a kor követelményeinek. Szerintük a társadalom szolgálatában álló, nem profitorientált, állandó intézmények nevezhetők múzeumnak, amelyek egyebek közt nyitottak és befogadók, etikusak és szakszerűek…

A vezér gyermekkora

Eddig csak a kerek évfordulókon – először 1999-ben, a rejtélyes okból jócskán túlértékelt első Orbán-kormány idején – emlékeztek meg szerényen arról, hogy Orbán Viktor egy nem egész hét (7) perces beszéddel 1989-ben kizavarta a szovjet hadsereget Magyarországról.

Kaland a Botondok házában

Amikor megláttuk szegény doktor Szabót Szentkirályi Alexandra csomagtartójába gyömöszölve, kifacsart végtagokkal, az első reakciónk, mint minden rendes embernek, a segíteni akarás volt. Szabadítsuk ki doktor Szabót menten! – buzgott fel mindannyiónkban a tettvágy. Igen ám, de hogyan?

Netanjahu háborúja

Izrael, vagy inkább az országot önmagával azonosító Benjamin Netanjahu miniszterelnök háborút indított Iránnal. Az akció deklarált célja az Izraelt létében fenyegető iráni atomprojekt felszámolása.

Az új Közel-Kelet

A Hamász és a Hezbollah után Izrael utolsó nagy ellenfelét is katonai eszközökkel kényszerítené térdre. Az iráni nukleáris ambíciók jövőjén túl immár a teheráni rendszer fennmaradása is kérdéses.