Visszhang: könyv

Julianna Margulies: Napsugárlány

Visszhang

A férjem védelmében és a Vészhelyzet színésznőjének memoárja nem karriertörténet: a szerepeknél és az amerikai filmipar működésénél sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak benne ugyan­is Margulies személyes emlékei, trau­mái.

A magánélet bizonyos érzékenyebb pontjainak felmutatása ugyan a művészi reflexiókra is alkalmat adhatna, ám az önvizsgálat elmarad, így a hosszan tárgyalt családtörténet sokszor a bulvár szintjére süllyed.

Nagyjából a kötet kétharmadán kell átrágnunk magunkat, mire a szerző fiatalkorának minden egyes vargabetűjét megismerve azt látjuk, hogy hopp, Marguliesből hirtelen sikeres színésznő lett. Az író képtelen érzékletesen megrajzolni azt az ívet, ahogyan a valóban súlyos megrázkódtatásokat elszenvedő, naiv kislányból érett, felnőtt művész válik. Ebből az aránytévesztésből fakad a kötet talán legnagyobb hibája: az olvasó végig a kislányt látja maga előtt, akinek kezéből a saját karrierjének valóban fontos fordulópontjai is kicsúsznak. Ilyen keretek között csak magyarázkodásnak tűnnek az olyan részletek, mint amikor Margulies azt igyekszik bizonyítani, hogy első nagyobb filmszerepének semmi köze a Steven Seagal lakosztályán töltött éjszakához, pedig a hasonló helyzetek, illetve a szakma szexista berögződéseinek vizsgálata fontos része lehetett volna a kötetnek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.