Visszhang: lemez

Kaiser Chiefs’ Easy Eighth Album

Visszhang

A dél-afrikai futballcsapatról elnevezett Kaiser Chiefs karrierjének zenitje a Ruby című dal volt, amellyel hatalmasat robbantottak 2007-ben.

A Sziget Fesztiválra többször is ellátogató leedsi zenekar a millennium utáni brit indie-hullám egyik zászlóshajója volt, és viszonylag stabilan sikerült kibekkelniük a színtér széthullását. Még úgy is, hogy a dobos-dalszerző Nick Hodgson bő tíz évvel ezelőtti kiválása utáni anyagok lényegesen gyengébben sikerültek, mint a korábbiak, de a táboruk így sem csappant meg különösebben.

A Kaiser Chiefs legjobb lemeze, a debütáló Employment (2005) olyan volt, mintha valaki felgyorsította volna és végignananázta volna a Kinks dalait. Az együttes nagyjából ezen a nyomvonalon haladt (valamivel kevesebb nananával) egészen mostanáig, de pályafutásuk harmadik évtizedébe érve úgy érezték, hogy radikálisan változtatni kell az irányon. A most megjelent Easy Eighth Albumon az egykori Rudimental-tag Amir Amor vezetésével a diszkó-funk irányába kalandoztak el. Ez nem is lenne baj, de az már igen, hogy alig lehet rájuk ismerni, és helyenként olyan érzésünk van, mintha Kylie Minogue B oldalas dalait hallgatnánk. Pedig a lemez nem kezdődik rosszul, a Chic-alapító Nile Rodgersszel közösen írt Feeling Alright korrekt sláger. Ám innentől kezdve a számokból leginkább csak annyi marad meg, hogy mindegyik idegesítően próbál nagyon rádióbarát és fogós lenni. Az előbbi sikerül, az utóbbi nem igazán.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.