Visszhang: lemez

Kaiser Chiefs’ Easy Eighth Album

Visszhang

A dél-afrikai futballcsapatról elnevezett Kaiser Chiefs karrierjének zenitje a Ruby című dal volt, amellyel hatalmasat robbantottak 2007-ben.

A Sziget Fesztiválra többször is ellátogató leedsi zenekar a millennium utáni brit indie-hullám egyik zászlóshajója volt, és viszonylag stabilan sikerült kibekkelniük a színtér széthullását. Még úgy is, hogy a dobos-dalszerző Nick Hodgson bő tíz évvel ezelőtti kiválása utáni anyagok lényegesen gyengébben sikerültek, mint a korábbiak, de a táboruk így sem csappant meg különösebben.

A Kaiser Chiefs legjobb lemeze, a debütáló Employment (2005) olyan volt, mintha valaki felgyorsította volna és végignananázta volna a Kinks dalait. Az együttes nagyjából ezen a nyomvonalon haladt (valamivel kevesebb nananával) egészen mostanáig, de pályafutásuk harmadik évtizedébe érve úgy érezték, hogy radikálisan változtatni kell az irányon. A most megjelent Easy Eighth Albumon az egykori Rudimental-tag Amir Amor vezetésével a diszkó-funk irányába kalandoztak el. Ez nem is lenne baj, de az már igen, hogy alig lehet rájuk ismerni, és helyenként olyan érzésünk van, mintha Kylie Minogue B oldalas dalait hallgatnánk. Pedig a lemez nem kezdődik rosszul, a Chic-alapító Nile Rodgersszel közösen írt Feeling Alright korrekt sláger. Ám innentől kezdve a számokból leginkább csak annyi marad meg, hogy mindegyik idegesítően próbál nagyon rádióbarát és fogós lenni. Az előbbi sikerül, az utóbbi nem igazán.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.