Visszhang: film

KBE (Külső, belső, esély?)

  • SzSz
  • 2024. február 28.

Visszhang

Az eredeti cím (Shortcomings) a hősök hiányosságaira utal.

A sznob főszereplőtől kezdve az egyik randipartneréig, aki a saját vizeletét fotózza, hogy abból kiállítást rendezzen, mindegyik szereplő a saját kis világában él. Nincs ki a négy kerekük, mondhatnánk, csakhogy az 1990-es, 2000-es években gyakorlatilag kizárólag ilyen félbolond hősökkel találkozhattunk a romantikus komédiákban. A KBE úgy idézi meg ezeknek a filmeknek a világát, hogy közben igyekszik napjaink túlérzékeny, ezerfelé szakadt társadalmát rávetíteni egy tipikus ismerkedős történetre. A nemek és etnikumok mellett különös hangsúlyt fektetve arra, hogy filmes érdeklődése alapján jellemezze hőseit: van, aki a művészi Criterion kiadó DVD-it pörgeti, akad, aki multiplexbe jár, és előfordul olyan is, aki a Marvel-filmeket kedveli.

A Pop, csajok, satöbbi ugyanúgy nem véletlen párhuzam, mint az, ha valaki az egoista, narcisztikus Ben láttán azonnal az Annie Hall Alvy Singerjére gondol, csak előbbi az ázsiai származására és a kifinomult filmízlésére kényes. Amikor barátnőjével szünetre lépnek, végre beteljesítheti álmát, és elkezdhet fehér lányok után futni. Idővel azonban a hasonlóan egocentrikus, leszbikus barátja segítségével rá kell jönnie, hogy nem más ő, mint egy seggfej, aki a szokásosnál is magasabban hordja az orrát; ha pedig nem változtat a viselkedésén, örök életére egyedül marad. A színészként ismert Randall Park rendezői bemutatkozása nem váltja meg a világot, de jóval viccesebb és kreatívabb, mint az elmúlt évek romkomjai.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)