A Barcelona érintésével Berlinbe települt Dalt szólóban és a női előadókból és zenekészítőkből álló Monika Werkstatt kollektíva tagjaként is izgalmas, néha felkavaró zenéket alkotott, sőt tavaly hangulatos zenét írt a The Seed című alien-inváziós B filmhez. Lemezein ösztönös érzékkel ötvözi az akusztikus és az elektronikus hangzást, a nosztalgikus hangmintákat élő hangszeres (basszusgitár) játékkal és énekkel kombinálja – szuggesztív élő produkcióját néhány éve, a 8. Electrify esten a Trafóban is megcsodálhattuk.
Új lemeze némi meglepetést tartogat még a pályáját jól ismerők számára is: sokkal hangsúlyosabb a gyerekkorát körülvevő és utóbb innen ihletet adó stílusok – a merengue, a salsa, a cha-cha-cha, a bolero – lenyomata. Figyelemre méltó, ahogy a gyermekkor dallamai és ritmusai gondosan átszűrődnek sajátos magánmitológiáján: ezúttal egy sci-fi kerettörténetbe rendeződnek rendhagyóan dalszerű, spanyol nyelvű szerzeményei. Egy Preta nevű idegen látogat a Földre, és az ő különös kalandjai köré rendeződnek a lemez egyszerre szintetikus és akusztikus zenei szerzeményei. Dalt hol tisztán csengő, hol manipulált énekhangja, kifejezően vintage billentyűs és basszusjátéka, a csörgetett, ütött, rázott, pengetett és kifújt hangok áradata meggyőzően prezentálja, milyen lehet latin zenékre lassúzni az Alfa holdbázison.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!