Visszhang: koncert

Melt-Banana

Visszhang

A Fekete Zaj Fesztivál első napjának egyik fő fellépője a japán noise-punk legenda volt.

A harminc éve működő zenekar először 2010-ben játszott nálunk az A38 hajón, de azóta történtek változások: kiszállt az alapító basszusgitáros, így a Melt-Banana mostanra Onuki Jaszuko énekesnő és Agata Icsiro gitáros duójára apadt; emellett lassan egy évtizede nem jelentkeztek új stúdiólemezzel. Nem mintha a közönség nagy része a dalokat ismerve, slágereket követelve hallgatta volna végig a koncertet: a Melt-Banana kaotikus, hipergyors, agresszív dalaival és az énekesnő visítozásával inkább valamiféle megcsodálni való kuriózum maradt az idők során. Erre némileg ráerősített a rockkoncert illúzióját feloldó duófelállás: dobos és basszusgitáros híján a sávok nagy része gépről szólt, miközben Onuki egy videójáték kontrollerére emlékeztető eszközzel hadonászott üvöltözés közben, a mindig szájmaszkban fellépő Agata pedig jellegzetesen görnyedt testtartásával effektezte szét a gitárjait.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.