Visszhang: film

Menedék

Visszhang

Zachary Wigon pszichológiai thrillere/szexkomédiája szándékosan kicsi ambíciókkal operál.

Két kevéssé szerethető, narcisztikus és manipulatív ember nyomasztja egymást egy puccos hotelszobában. A játék neve BDSM, amelynek bonyolult hatalmi dinamikái nem meglepő módon áttörik az előre egyeztetett fantáziajelenetek forgatókönyvének határait. A főszereplő dominához hasonlóan Wigon sem irányítja biztos kézzel a cselekményt: olykor – a maguk könnyedségében – egészen elmés meglátásai vannak a domináns-alárendelt kapcsolatokról, máskor viszont olcsó megoldásokhoz folyamodik.

A film egy egyre bizarrabbá váló háttérinterjúval kezdődik: a szigorú nadrágkosztümbe öltözött Rebecca (Margaret Qualley) megérkezik a ránézésre is gazdag és elkényeztetett Hal (Christopher Abbott) hotelszobájába, hogy az igazgatótanács nevében ellenőrizze, a férfi készen áll-e apja hotel­birodalmának irányítására. A felkavaró és intim kérdésekből lassan kiderül, hogy Hal és Rebecca egy előre megírt BDSM-szkript szerint játszanak. Mivel hamarosan valóban apja örököse lesz, megszakí­taná hosszú távú kapcsolatát a hivatásos dominával, ám a nő nem kívánja ilyen könnyen elengedni kliensét. Wigon végig él ezzel a nézőt elbizonytalanító stratégiával, amely elmossa a szerepjáték és valóság határait (néha sikerül is átvernie bennünket), Qualley és Abbott pedig remek választásnak bizonyulnak a szerepekre. Megingásai és a hamisan csengő befejezése ellenére a Menedék többet mond a hatalmi fantáziák természetéről, mint A szürke ötven árnyalata vagy a 365 nap.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.