Visszhang: lemez

Mercury Rev: Born Horses

Visszhang

Fékezhetetlen pszichedelikus rockzenekarként kezdte karrierjét a Mercury Rev a kilencvenes évek elején.

A korai káosznak köszönhetően néhány éven belül sikerült szinte teljesen lenullázniuk magukat, aztán az 1998-as Deserter’s Songs című albummal filmzenéket idéző magasztos kamarapopra váltottak, és ennek sikerével tudták megmenteni a csőd szélén álló zenekart. A kifejezetten jól sikerült folytatás (All Is Dream, 2001) lendülete jó ideig vitte Jonathan Donahue zenekarát, de az elmúlt évtizedben sokat sejtetően elcsendesedtek a dolgok a Mercury Rev körül.

Az előző sorlemez, a 2015-ös The Light in You biztonsági játéka után a most megjelent Born Horses ismét egy új utakat kereső együttest mutat. Kezdjük a jó részével: az album központi darabja, az A Bird of no Address toronymagasan a legjobb szám, amit a zenekar az elmúlt húsz évben kiadott. De ehhez hasonlót hiába keresünk a többi között, mivel hagyományos értelemben vett dalból nincs több a lemezen. A spiritualitás iránt mindig is fogékony Jonathan Donahue szinte végig csak rábeszél a hol jazzesebb, hol ambientesebb zenére. Ez nem teljesen elvetélt kísérlet, például a záró There’s Always Been a Bird in Me-nél kifejezetten jól működik a formula, az album nagyobbik részén viszont az eredmény inkább egy new age-es ihletésű meditációs anyagra emlékeztet. A Born Horses kétségtelenül bátor lemez, de sajnos bármelyik korábbi anyag jobban csábít az újrahallgatásra.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."