Visszhang: film

Beetlejuice Beetlejuice

  • SzSz
  • 2024. szeptember 11.

Visszhang

A Beetlejuice – Kísértethistória minden furcsasága ellenére – vagy éppen azért – 1988 egyik legmeglepőbb sikerét aratta, a tengerentúlon az év tizedik legtöbb bevételt hozó filmje lett.

 Hamar fel is röppent a folytatás ötlete, de mégsem szökkent szárba. A film egyik forgatókönyvírója, Larry Wilson viszont három év múlva megírta ugyanezt pepitában: ez volt az Addams Family – A galád család, mely mű rendezését Tim Burton nem vállalta. Három évtizeddel később azonban magához ragadta a Wednesday című spin-off sorozat készítését, az viszont világsikert aratott, azonnal sztárrá varázsolva Jenna Ortegát, aki most a Beetlejuice folytatásában Lydia (Winona Ryder) lányaként, Astridként látható. Így harap enfarkába a hollywoo­di posztmodern kelgyó.

A Beetlejuice Beetlejuice sok szempontból olyan, mint az elődje: kissé egyenetlen, sokszor öncélú, de nagyjából végig szórakoztató. Lydiából halottlátó tévésztár lett, akiből bájgúnár pasija (Justin Theroux) igyekszik minden dollárt kisajtolni. Lánya, Astrid ugyanolyan magányos különc, mint amilyen ő volt annak idején, így könnyen behálózza egy túlvilággal kacérkodó, magányos srác – ismét szükség van tehát Beetlejuice-ra, aki közben saját lélekvámpír exneje (Monica Bellucci) elől menekül. Michael Keaton címszereplőként megint háttérbe szorul, ráadásul most nem is olyan friss és letaglózó, mint annak idején, de a hangsúly ezúttal úgyis a Sikoly és az Addams Family után immár a harmadik kvázi horror franchise-t magáévá tevő Ortegán van.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”