Visszhang: film

Beetlejuice Beetlejuice

  • SzSz
  • 2024. szeptember 11.

Visszhang

A Beetlejuice – Kísértethistória minden furcsasága ellenére – vagy éppen azért – 1988 egyik legmeglepőbb sikerét aratta, a tengerentúlon az év tizedik legtöbb bevételt hozó filmje lett.

 Hamar fel is röppent a folytatás ötlete, de mégsem szökkent szárba. A film egyik forgatókönyvírója, Larry Wilson viszont három év múlva megírta ugyanezt pepitában: ez volt az Addams Family – A galád család, mely mű rendezését Tim Burton nem vállalta. Három évtizeddel később azonban magához ragadta a Wednesday című spin-off sorozat készítését, az viszont világsikert aratott, azonnal sztárrá varázsolva Jenna Ortegát, aki most a Beetlejuice folytatásában Lydia (Winona Ryder) lányaként, Astridként látható. Így harap enfarkába a hollywoo­di posztmodern kelgyó.

A Beetlejuice Beetlejuice sok szempontból olyan, mint az elődje: kissé egyenetlen, sokszor öncélú, de nagyjából végig szórakoztató. Lydiából halottlátó tévésztár lett, akiből bájgúnár pasija (Justin Theroux) igyekszik minden dollárt kisajtolni. Lánya, Astrid ugyanolyan magányos különc, mint amilyen ő volt annak idején, így könnyen behálózza egy túlvilággal kacérkodó, magányos srác – ismét szükség van tehát Beetlejuice-ra, aki közben saját lélekvámpír exneje (Monica Bellucci) elől menekül. Michael Keaton címszereplőként megint háttérbe szorul, ráadásul most nem is olyan friss és letaglózó, mint annak idején, de a hangsúly ezúttal úgyis a Sikoly és az Addams Family után immár a harmadik kvázi horror franchise-t magáévá tevő Ortegán van.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."