Visszhang: lemez

MGMT: Loss of Life

Visszhang

Páros lábbal rúgta be az ajtót annak idején debütáló lemezével az amerikai MGMT. A 2007-es Oracular Spectacularon három bombasláger is volt, amelyek még a kereskedelmi rádiókba és a bevásárlóközpontok háttérzenéi közé is be tudtak kúszni.

Az együttes két tagja, Andrew VanWyngarden és Ben Goldwasser nem tudott ebben a helyzetben feloldódni, ez a kissé enerváltan sikerült 2008-as Sziget-fellépésükön is érezhető volt, ezért úgy döntöttek, hogy a továbbiakban eltekintenek a szélesebb közönségigény kiszolgálásától. Azért nem befogadhatatlan free-jazzre nyergeltek át, de a klasszikus értelemben vett slágerek helyett inkább kísérletezős hangzású, progresszívebb dalok jöttek. Ezen az úton halad azóta is az MGMT, hol jobb (Little Dark Age, 2018), hol gyengébb (MGMT, 2013) anyagokkal.

A hatéves kihagyás után megjelenő Loss of Life az eddigi legnyugodtabb hangvételű lemezük, amelyre a psych folk volt erőteljes hatással. A felvezető kislemez, a Mother Nature olyan, mint egy ki­adatlan Mercury Rev-dal a 90-es évek végéről, a Nothing to Declare pedig a szintis prüntyögéstől eltekintve akár Roy Harper száma is lehetne. Nem azonnal hat a Loss of Life, de újabb hallgatásokkal jól rá tud nőni a hallgatóra. Egyedül a Christine and the Queensszel közösen készült Dancing in Babylon negédes dallamai esnek le a lemezről, de a csúcspont, a giccs és a kellemetlenség határáról mindig visszatáncoló Nothing Changes után ezt is meg lehet bocsátani.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.