Visszhang: film

Mindent szabad

  • SzSz
  • 2023. október 18.

Visszhang

A pénzügy jobbára még mindig a fiúk klubja.

Egyfajta modern Vadnyugat, ahol élére vasalt nadrágban és nyakkendőben, pisztoly helyett számítógéppel és bankkártyával hadakoznak a férfiak. Na, de mi van, ha érkezik egy nő, aki mindegyiküknél több pénzt hoz a cég konyhájára? Valóban eszesebb náluk, vagy csak a női kvóta miatt léphet előrébb, esetleg azért, mert hajlandó a főnöke elé térdelni?

Ilyen kérdéseket feszeget Chloe Domont nagyjátékfilmes bemutatkozása. A hedge fundok szakzsargonja, a méregdrága öltönyök és kettesével vedelt whiskey-k ellenére azonban a Mindent szabad inkább egy kapcsolat anatómiája. Hőse, a befektetési alapnál dolgozó Emily (A Bridgerton családból ismert Phoebe Dynevor) a szabályokat megszegve titokban folytat viszonyt munkatársával, Luke-kal (a karrierjét a Solo: Egy Star Wars-történettel majdnem elsüllyesztő Alden Ehrenreich). Szexuális kalandjuk Adrian Lyne 90-es évekbeli erotikus thrillerjeit idézik, ám több van közöttük, mint egyszerű fellángolás: eljegyzik egymást. De nem ez hozza a legnagyobb fordulatot. A pletykákkal ellentétben nem a férfit, hanem a nőt léptetik elő, Luke törékeny egója azonban ezt képtelen elviselni.

A forgatókönyvet is jegyző Domont remekül mutatja be, hogy a hatalmi viszonyok változása hogyan képes a teljes személyiséget, s azzal együtt a kapcsolatot is átszabni. Így a Mindent szabad már­is az elmúlt évek erotikus filmjei fölé emelkedik, ahhoz viszont nem elég kidolgozottak a helyzetek és a figurák, hogy túljusson az általánosításokon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.