Visszhang: film

Mindent szabad

  • SzSz
  • 2023. október 18.

Visszhang

A pénzügy jobbára még mindig a fiúk klubja.

Egyfajta modern Vadnyugat, ahol élére vasalt nadrágban és nyakkendőben, pisztoly helyett számítógéppel és bankkártyával hadakoznak a férfiak. Na, de mi van, ha érkezik egy nő, aki mindegyiküknél több pénzt hoz a cég konyhájára? Valóban eszesebb náluk, vagy csak a női kvóta miatt léphet előrébb, esetleg azért, mert hajlandó a főnöke elé térdelni?

Ilyen kérdéseket feszeget Chloe Domont nagyjátékfilmes bemutatkozása. A hedge fundok szakzsargonja, a méregdrága öltönyök és kettesével vedelt whiskey-k ellenére azonban a Mindent szabad inkább egy kapcsolat anatómiája. Hőse, a befektetési alapnál dolgozó Emily (A Bridgerton családból ismert Phoebe Dynevor) a szabályokat megszegve titokban folytat viszonyt munkatársával, Luke-kal (a karrierjét a Solo: Egy Star Wars-történettel majdnem elsüllyesztő Alden Ehrenreich). Szexuális kalandjuk Adrian Lyne 90-es évekbeli erotikus thrillerjeit idézik, ám több van közöttük, mint egyszerű fellángolás: eljegyzik egymást. De nem ez hozza a legnagyobb fordulatot. A pletykákkal ellentétben nem a férfit, hanem a nőt léptetik elő, Luke törékeny egója azonban ezt képtelen elviselni.

A forgatókönyvet is jegyző Domont remekül mutatja be, hogy a hatalmi viszonyok változása hogyan képes a teljes személyiséget, s azzal együtt a kapcsolatot is átszabni. Így a Mindent szabad már­is az elmúlt évek erotikus filmjei fölé emelkedik, ahhoz viszont nem elég kidolgozottak a helyzetek és a figurák, hogy túljusson az általánosításokon.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Lefotózta a Kígyó-sziget egyik védőjét, aki visszaszólt az oroszoknak

Emeric Lhuisset fotográfus fényképein valódi harctereket és igazi katonákat látunk, még akkor is, ha a kompozíció klasszikus festményeket idéz. Mi a viszonya valóságnak és beállításnak, hogyan nyerhetik vissza hangjukat a történelem tényleges főszereplői, és hogyan sikerült lefotózni a Kígyó-sziget védőjét, aki rádión szólt be az orosz hadihajónak? Budapesti kiállítása apropóján beszélgettünk.