Visszhang: film

Mindörökké nyár

  • 2024. augusztus 7.

Visszhang

Ezt a műfajt – nevezzük, mondjuk, gerontocomnak – kifejezetten Diane Keatonnak találták ki.

Mindegyik film ugyanarról szól (korosodó középosztálybeli hölgyek megmutatják, hogy van még bennük életöröm, sőt vonzerő), mindig ugyanolyan szereplői vannak (három-négy, férfijelenléttől meg nem zavart tiné­dzser néni), bennük mindig valamilyen vágy teljesül (utazás, pompomlányként szereplés, találkozás egy régi szerelemmel stb.), a hangvétel mindig a kockázatmentes csipkelődés, és mindig hozzá hasonló sztárok asszisztálnak Diane Keatonnak, hogy századszor is eljátszhassa pontosan ugyanazt a figurát, pontosan ugyanazokkal a gesztusokkal.

Ezúttal a nyári gyerektábori nosztagia van terítéken. Ötven év múltán ugyanott, ugyanazok, ugyan­úgy. Kiderül, hogy mindenkiben ott lakozik még a csodaváró kamasz, az élet egy véget nem érő pubertás, és cseppet sem változnak az emberek. Aki vagány csajszi volt, az befutott influenszerként finanszírozza az egész mókát. Aki félénk volt, az továbbra is azért a fiúért ácsingózik, akibe hajdanán (egy már elhunyt férjen és egy megvalósult, ám egész életét uraló karrieren innen) szerelmes volt, és a furcsa frizurás öregúrrá lett ifjú sem közömbös éppen. Aki annak idején felhívta magára a figyelmet, az most is felhívja (csak most már az implantátum a feszes). És így tovább. Az egészből nem sül ki több az igaz barátság utáni nyávogásnál. A humor menthetné meg a filmet, de ahol egy seggre esés vagy egy vibrátorhoz fűzött megjegyzés poén lehet, ott ne számítson senki nagy hahotázásra.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."