Visszhang: lemez

Mk.gee: Two Star & The Dream Police

  • - minek -
  • 2024. március 6.

Visszhang

Egészen különleges hangulatú, vibráló tónusú albummal mutatkozik be Michael Gordon, aki voltaképpen már eddig is több tanújelét adta kiemelkedő dalszerzői és produceri képességeinek.

Pár éve összerakott egy izgalmas albumot (Absolutely, 2021) egy alkotótárs-kolléga, Dijon számára, közben a kurrens pop­sztár Kid Laroi-nak is írt már dalt. Most saját dalcsokrával házal. A Two Star & The Dream Police nem csak a terjedelme miatt oly különleges, habár az is figyelemre méltó, hogy a tucatnyi dal elfér a valamivel több mint 33 percnyi lemezidőben. A New Jerseyből származó Mk.gee a takarékosan megformált, mégis teljes élményt nyújtó szerzemények híve, ám a dalonként átlagosan bő két és fél perces időt tökéletesen megtölti tartalommal: 26 évének minden tapasztalata ott az okos dalszövegekben, a hangzás kialakítása pedig egészen különlegessé teszi az egész produkciót. Az általa kitalált roncsolt, lo-fi, a látszólagos hibákkal (glitchekkel) teli, ugyanakkor harmóniáktól duzzadó hangkép folyamatosan bizonytalanságban tartja a hallgatót, aki nem tudja eldönteni, hogy ő került-e hirtelen intoxikált állapotba, és már az érzékei játszanak vele, vagy inkább az alkotó tréfálta-e meg. A megoldás persze az utóbbi: Gordon és a régi bűntársa Dijon, mintha a 70-es, 80-as évek régmúltját meg a közel-jelen zenei emlékeit kezelné súlyos vegyszerekkel. Ugyanakkor sok szeretettel, fura, mégis megkapó gitárhangzással, meleg tónusú szintihangokkal, funky basszus­szólamokkal elegyítve, hogy sose legyen kedvünk kiszakadni ebből az éber álomlétből.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.