Visszhang: színház

Moby Dick

Visszhang

Fekete Ádám darabjai nem adják könnyen magukat.

Kedvencem, a Csoportkép oroszlán nélkül (természetes fényben) című előadás végére igencsak foghíjas lett a nézőtér: míg a távozók vélhetően a követhetetlen lassúságot nehezményezték, nekem úgy tűnt, hogy az élet valóságos ritmusa lüktet azokban a hétköznapi állóképekben. Most nyolc férfi alkotó (a rendezőn kívül Fehér Balázs Benő, Laboda Kornél, Egger Géza, Czukor Balázs, Zsótér Sándor, Sipos Balázs, Kiss Rajmund) a Trafó nagyszínpadán nekiállt egy monstrumról szóló monstrumnak, a Moby Dicknek. A színpadkép hasonlóan izgalmas: mintha egy a világirodalom remekeit nagy számban árusító antikváriumot kereszteztek volna az Édenkerttel és egy tábori szállással: férfiak, matracok, takarók és könyvek hevernek műszobanövények erdejében. A férfiak néha zenélnek, de általában beszélnek, pontosabban szövegeket mondanak a Moby Dickből meg innen-onnan: az egyik szereplő például John Berryman amerikai költőt testesíti meg a Pequod fedélzetén.

 
Fotó: Simon Iringó 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.