Visszhang: film

Beugró a paradicsomba

  • SzSz
  • 2022. október 26.

Visszhang

A fáma szerint Meryl Streep és szereplőtársai elsősorban azért vállalták el a Mamma Miát, mert eltölthettek pár hetet egy mesés görög szigeten.

A Beugró a paradicsomba mögött is hasonló indíték sejlik fel – a történet szerint Balin játszódó művet Ausztráliában és környékén forgatták –, ráadásul még a sztorija is az Abba-filmre hajaz.

Az egymást gyűlölő egykori házasok kénytelenek egy trópusi paradicsomba utazni, mert a diploma után itt lazító kislányuk megismerkedett egy helyi szépfiúval, akivel eljegyezték egymást, és azonnal össze is akarnak házasodni. Még a stáblista alatt forgó bakiparádéra sincs szükség, hogy érezzük: a marakodó exeket alakító Julia Roberts és George Clooney jutalomjátéknak fogta fel a romkom-limonádét. Szerencsére az alkotók is hasonlóan állhattak hozzá, és meglehetősen hosszú pórázra engedték a sztárpárost; a játékidő körülbelül háromnegyedét a közöttük folyó csipkelődés és ugratás teszi ki. Ol Parker rendező hasonló komfortvígjátékokról ismert: ő áll a Mamma Mia folytatása mögött és ő írta a Keleti nyugalom – Marigold Hotel második részét is. A Beugró a paradicsomba ezekhez hasonlóan a jól ismert romantikus közhelyeket hasznosítja újra a még jobban ismert világsztárok segítségével. Mindez ezúttal kifejezetten vicces és még a komolyabb pillanataiban sem kínos, annak ellenére sem, hogy pont ugyanazokat az életvezetési tanácsokat osztogatja, amelyeket a hollywoodi moziktól már megszokhattunk – az érzelmi csúcspontok pedig természetesen ezúttal is a naplementéhez igazodnak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."