Visszhang: film

Beugró a paradicsomba

  • SzSz
  • 2022. október 26.

Visszhang

A fáma szerint Meryl Streep és szereplőtársai elsősorban azért vállalták el a Mamma Miát, mert eltölthettek pár hetet egy mesés görög szigeten.

A Beugró a paradicsomba mögött is hasonló indíték sejlik fel – a történet szerint Balin játszódó művet Ausztráliában és környékén forgatták –, ráadásul még a sztorija is az Abba-filmre hajaz.

Az egymást gyűlölő egykori házasok kénytelenek egy trópusi paradicsomba utazni, mert a diploma után itt lazító kislányuk megismerkedett egy helyi szépfiúval, akivel eljegyezték egymást, és azonnal össze is akarnak házasodni. Még a stáblista alatt forgó bakiparádéra sincs szükség, hogy érezzük: a marakodó exeket alakító Julia Roberts és George Clooney jutalomjátéknak fogta fel a romkom-limonádét. Szerencsére az alkotók is hasonlóan állhattak hozzá, és meglehetősen hosszú pórázra engedték a sztárpárost; a játékidő körülbelül háromnegyedét a közöttük folyó csipkelődés és ugratás teszi ki. Ol Parker rendező hasonló komfortvígjátékokról ismert: ő áll a Mamma Mia folytatása mögött és ő írta a Keleti nyugalom – Marigold Hotel második részét is. A Beugró a paradicsomba ezekhez hasonlóan a jól ismert romantikus közhelyeket hasznosítja újra a még jobban ismert világsztárok segítségével. Mindez ezúttal kifejezetten vicces és még a komolyabb pillanataiban sem kínos, annak ellenére sem, hogy pont ugyanazokat az életvezetési tanácsokat osztogatja, amelyeket a hollywoodi moziktól már megszokhattunk – az érzelmi csúcspontok pedig természetesen ezúttal is a naplementéhez igazodnak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.