Visszhang: film

Beugró a paradicsomba

  • SzSz
  • 2022. október 26.

Visszhang

A fáma szerint Meryl Streep és szereplőtársai elsősorban azért vállalták el a Mamma Miát, mert eltölthettek pár hetet egy mesés görög szigeten.

A Beugró a paradicsomba mögött is hasonló indíték sejlik fel – a történet szerint Balin játszódó művet Ausztráliában és környékén forgatták –, ráadásul még a sztorija is az Abba-filmre hajaz.

Az egymást gyűlölő egykori házasok kénytelenek egy trópusi paradicsomba utazni, mert a diploma után itt lazító kislányuk megismerkedett egy helyi szépfiúval, akivel eljegyezték egymást, és azonnal össze is akarnak házasodni. Még a stáblista alatt forgó bakiparádéra sincs szükség, hogy érezzük: a marakodó exeket alakító Julia Roberts és George Clooney jutalomjátéknak fogta fel a romkom-limonádét. Szerencsére az alkotók is hasonlóan állhattak hozzá, és meglehetősen hosszú pórázra engedték a sztárpárost; a játékidő körülbelül háromnegyedét a közöttük folyó csipkelődés és ugratás teszi ki. Ol Parker rendező hasonló komfortvígjátékokról ismert: ő áll a Mamma Mia folytatása mögött és ő írta a Keleti nyugalom – Marigold Hotel második részét is. A Beugró a paradicsomba ezekhez hasonlóan a jól ismert romantikus közhelyeket hasznosítja újra a még jobban ismert világsztárok segítségével. Mindez ezúttal kifejezetten vicces és még a komolyabb pillanataiban sem kínos, annak ellenére sem, hogy pont ugyanazokat az életvezetési tanácsokat osztogatja, amelyeket a hollywoodi moziktól már megszokhattunk – az érzelmi csúcspontok pedig természetesen ezúttal is a naplementéhez igazodnak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.