Visszhang: film

Beugró a paradicsomba

  • SzSz
  • 2022. október 26.

Visszhang

A fáma szerint Meryl Streep és szereplőtársai elsősorban azért vállalták el a Mamma Miát, mert eltölthettek pár hetet egy mesés görög szigeten.

A Beugró a paradicsomba mögött is hasonló indíték sejlik fel – a történet szerint Balin játszódó művet Ausztráliában és környékén forgatták –, ráadásul még a sztorija is az Abba-filmre hajaz.

Az egymást gyűlölő egykori házasok kénytelenek egy trópusi paradicsomba utazni, mert a diploma után itt lazító kislányuk megismerkedett egy helyi szépfiúval, akivel eljegyezték egymást, és azonnal össze is akarnak házasodni. Még a stáblista alatt forgó bakiparádéra sincs szükség, hogy érezzük: a marakodó exeket alakító Julia Roberts és George Clooney jutalomjátéknak fogta fel a romkom-limonádét. Szerencsére az alkotók is hasonlóan állhattak hozzá, és meglehetősen hosszú pórázra engedték a sztárpárost; a játékidő körülbelül háromnegyedét a közöttük folyó csipkelődés és ugratás teszi ki. Ol Parker rendező hasonló komfortvígjátékokról ismert: ő áll a Mamma Mia folytatása mögött és ő írta a Keleti nyugalom – Marigold Hotel második részét is. A Beugró a paradicsomba ezekhez hasonlóan a jól ismert romantikus közhelyeket hasznosítja újra a még jobban ismert világsztárok segítségével. Mindez ezúttal kifejezetten vicces és még a komolyabb pillanataiban sem kínos, annak ellenére sem, hogy pont ugyanazokat az életvezetési tanácsokat osztogatja, amelyeket a hollywoodi moziktól már megszokhattunk – az érzelmi csúcspontok pedig természetesen ezúttal is a naplementéhez igazodnak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.