Visszhang: koncert

Müpa Jazz Showcase

Visszhang

A tizenhat éve futó versenyen két jelentős újítást vezettek be: végre nem a hangulatos, de kényelmetlen Zászlótérben és nem is egy akusztikailag megművelhetetlen előtérben tartják a tehetségek szemléjét, hanem a Fesztivál Színházban.

Az idén a szervezők hat pályakezdő csapatnak adtak lehetőséget, akik hozták is az ebben a környezetben elvárható profizmust. Így sem volt nehéz dolga a zsűrinek, és a Symbiosis 5 koncertjének (képünkön) végén már a taps is mutatta, kihez húz a közönség, így a közelmúltban alakult kvintett közönségdíjas lett, és a zsűri nagydíját is ők kapták. A jazz-konzin, illetve a Zeneakadémián jazzt tanuló öt fiatalember valóban sok időt és energiát szánt már eddig is arra, hogy szorosan összeműködő ensemble-t alkosson. Külföldön is nyertek díjakat, produkciójuk nagyon „kész”, alaposan végiggondoltak és jók a kompozícióik. Betartják a posztbop és modális jazzkereteket, de igyekeznek fineszt, egyéni megoldásokat belevinni zárlatokkal, váltásokkal, és jól váltottak elektromos hangszerekre is. Egy cseppet „leckefelmondás” jelleget adott mindennek a hibátlanságuk, mindenre ügyeltek, de tudtak kapcsolatot teremteni a hallgatókkal, így a közönség is értékelte odaadásukat. Ugyancsak érett, jól kidolgozott műsorral négy különdíjat érdemelt ki Egri János Jr. a Trio Johnology élén, és Sárközi Dina üdítően fiatalos kvintettje sem távozott üres kézzel, magyar szöveges, eredeti dalaikban nagy lehetőségek vannak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.