Visszhang: lemez

Nada Surf: Moon Mirror

Visszhang

A Nada Surf szerencsés csillagzat alatt született.

A New Yorkban alapított együttes három évtizedes története mentes az ablakon kidobott tévéktől, a sajtóban üzengetős tagcseréktől, vagy éppen a botrányba fulladt koncertektől. Az életmű is hasonlóan kiegyensúlyozott, az 1998-as The Proximity Effect, illetve az áttörést meghozó 2002-es Let Go a két legmagasabban jegyzett lemezük, de a többi anyag is egyenlő arányban tesz hozzá a Nada Surf nem túlságosan hivalkodó világához. Zenéjük leginkább a Fountains of Wayne vagy a Teenage Fanclub gitárpopjával rokonítható, részletgazdagon hangszerelt dalaiknak pedig Matthew Caws magas orgánuma ad egyedi karaktert.

Az együttes a tizedik albumán sem kockáztat túl nagyot, azt csinálja, amihez a legjobban ért. A Moon Mirror nem feltétlenül olyan lemez, amelynek lejátszása közben az ember 2024-ben érzi magát, de amíg jó dalok vannak, addig a hallgatót nem zavarják annyira a nosztalgikus hangulatok. Jó dalok pedig vannak, a felvezető kislemezként kiadott In Front of Me Now kifejezetten magasra tette a lécet, de vannak még figyelemre méltó pillanatok az új anyagon, még ha elsőre túlságosan homogénnek is tűnhet. Ilyen például a melankolikusabb Losing, a dallamvezetésében a korai Beatlest idéző Open Seas, az észrevétlenül derűsebb tónusra váltó Floater, vagy a két percnél alig hosszabb Intel and Dreams, mely utóbbi megcáfolja azt az elméletet, hogy az öregedő zenekarok kizárólag az egyre lassabb tempójú szerzeményekben érzik magukat igazán biztonságban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.