Visszhang: lemez

Nada Surf: Moon Mirror

Visszhang

A Nada Surf szerencsés csillagzat alatt született.

A New Yorkban alapított együttes három évtizedes története mentes az ablakon kidobott tévéktől, a sajtóban üzengetős tagcseréktől, vagy éppen a botrányba fulladt koncertektől. Az életmű is hasonlóan kiegyensúlyozott, az 1998-as The Proximity Effect, illetve az áttörést meghozó 2002-es Let Go a két legmagasabban jegyzett lemezük, de a többi anyag is egyenlő arányban tesz hozzá a Nada Surf nem túlságosan hivalkodó világához. Zenéjük leginkább a Fountains of Wayne vagy a Teenage Fanclub gitárpopjával rokonítható, részletgazdagon hangszerelt dalaiknak pedig Matthew Caws magas orgánuma ad egyedi karaktert.

Az együttes a tizedik albumán sem kockáztat túl nagyot, azt csinálja, amihez a legjobban ért. A Moon Mirror nem feltétlenül olyan lemez, amelynek lejátszása közben az ember 2024-ben érzi magát, de amíg jó dalok vannak, addig a hallgatót nem zavarják annyira a nosztalgikus hangulatok. Jó dalok pedig vannak, a felvezető kislemezként kiadott In Front of Me Now kifejezetten magasra tette a lécet, de vannak még figyelemre méltó pillanatok az új anyagon, még ha elsőre túlságosan homogénnek is tűnhet. Ilyen például a melankolikusabb Losing, a dallamvezetésében a korai Beatlest idéző Open Seas, az észrevétlenül derűsebb tónusra váltó Floater, vagy a két percnél alig hosszabb Intel and Dreams, mely utóbbi megcáfolja azt az elméletet, hogy az öregedő zenekarok kizárólag az egyre lassabb tempójú szerzeményekben érzik magukat igazán biztonságban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”