Visszhang: lemez

Nailah Hunter: Lovegaze

  • - minek -
  • 2024. február 7.

Visszhang

A Los Angelesben élő és alkotó Nailah Hunter egészen különös zenei kombinációval tűnt fel néhány évvel ezelőtt.

2021-es Spells című (mini)albumán érzékeny hárfajátékát csodálhattuk meg; ebből és szintén nem mindennapi énekhangjából kivételesen szép ambient hangképeket épített fel. Idei albumát Angliában vette fel, és a brit Cicely Goulder, illetve Hecq, azaz Ben Lukas Boysen produceri közreműködésével összerakott erős, kompakt, hipnotikus zeneanyag több tekintetben más lett, mint a korábbiak. Most Hunter egyre kifejezőbb vokális produkciója kerül a középpontba, jól megformált dalokat hallunk, amelyeket gazdag hangkulisszával tálalva varázsol elénk, nem spórolva az obligát hárfafutamokkal sem. Néha a dob(gép) metronómhangja adja az egyenletes, hipnotikus ütemet a dalhoz (Through the Din, Finding Mirrors), máskor a finoman lüktető hangszőnyeg dob nélkül is együtt rezonál Hunter egyre merészebben szárnyaló vokáljával. Személyében egy figyelemre méltó drámai tehetséggel bíró, a részletekre is odafigyelő zeneszerző munkáit halljuk, aki észrevétlen ravaszsággal csempészi be a klasszikus soul-, folk-, sőt pophatásokat élő hangszerekkel (a hárfa mellett hegedűvel, néha fúvósokkal) és elektronikával kialakított ambient hangképei közé. Mindezek mellett elmondható az is a Lovegaze-ről, hogy Nailah Hunter közszemlére teszi érzelmeit: a szerelem viszontagságairól énekel, de ebben az éteri szépségű teremtett világban még a bánatból is erő fakad.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.