Visszhang: tévésorozat

Griselda

Visszhang

Micsoda aduász a képernyőre vitt feminizmus.

Az ember (okkal) kihalófélben lévő műfajokat porolhat le vele, elég hozzá, ha fárasztó, túl jól ismert történetének ezúttal egy nőt állít a közepébe, és máris kész a kiáltvány. Persze lehet ezt jól is csinálni, ahogy a Nancy ül a fűben vagy a The good mothersben láttuk, a Griselda azonban nem egy női maffiatörténetet akar elmesélni, csupán egy elnyűtt férfitörténetet akar újraéleszteni. De mit ne lehetne eladni egy dekoratív gengszterrel, aki egyfajta „köszönjetek a két kis barátomnak” üzletpolitikát folytat?

A pancser maffiafőnök beáldozza feleségét egy adósság kiegyenlítésére, így annak nincs más választása, mint hátrahagyni mindent és menekülni. Griseldának minden vágya, hogy három gyermekével új életet kezdhessen Miamiban, és végleg lezárja a múltat. Lehetőségként ott lenne az árufeltöltői vagy az utazási irodai állás, de ennyire azért nem új életet szeretne, a megszokott életszínvonalnál esze ágában sincs lejjebb adni, egy kilónyi otthonról hozott kokainnal tervez betörni a helyi bizniszbe. És, hogy ez nyilván sikerül majd neki, azt a sorozat eleji Escobar-idézet is beígéri, amelyben a drogbáró Griselda Blancót nevezi meg az egyetlen nőnek, akitől valaha félt.

Kinek milyen ígéretet hordoz a „netflixes gengsztersorozat Sofía Vergarával” kijelentés, olyan élményt fog kapni. Akinek ez a szórakoztatás és izgalom fémjele, az egy vagány, látványos elemekkel tűzdelt produkciót lát, aki pedig az állatorvosi lóra asszociál róla, nos, az sem fog csalódni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.