Visszhang: tévésorozat

Griselda

Visszhang

Micsoda aduász a képernyőre vitt feminizmus.

Az ember (okkal) kihalófélben lévő műfajokat porolhat le vele, elég hozzá, ha fárasztó, túl jól ismert történetének ezúttal egy nőt állít a közepébe, és máris kész a kiáltvány. Persze lehet ezt jól is csinálni, ahogy a Nancy ül a fűben vagy a The good mothersben láttuk, a Griselda azonban nem egy női maffiatörténetet akar elmesélni, csupán egy elnyűtt férfitörténetet akar újraéleszteni. De mit ne lehetne eladni egy dekoratív gengszterrel, aki egyfajta „köszönjetek a két kis barátomnak” üzletpolitikát folytat?

A pancser maffiafőnök beáldozza feleségét egy adósság kiegyenlítésére, így annak nincs más választása, mint hátrahagyni mindent és menekülni. Griseldának minden vágya, hogy három gyermekével új életet kezdhessen Miamiban, és végleg lezárja a múltat. Lehetőségként ott lenne az árufeltöltői vagy az utazási irodai állás, de ennyire azért nem új életet szeretne, a megszokott életszínvonalnál esze ágában sincs lejjebb adni, egy kilónyi otthonról hozott kokainnal tervez betörni a helyi bizniszbe. És, hogy ez nyilván sikerül majd neki, azt a sorozat eleji Escobar-idézet is beígéri, amelyben a drogbáró Griselda Blancót nevezi meg az egyetlen nőnek, akitől valaha félt.

Kinek milyen ígéretet hordoz a „netflixes gengsztersorozat Sofía Vergarával” kijelentés, olyan élményt fog kapni. Akinek ez a szórakoztatás és izgalom fémjele, az egy vagány, látványos elemekkel tűzdelt produkciót lát, aki pedig az állatorvosi lóra asszociál róla, nos, az sem fog csalódni.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)

Ide? Hová?

Magyarországon úgy megy, hogy négy­évente kijön a felcsúti jóember a sikoltozó övéi elé, és bemondja, hogy ő a Holdról is látszik.

Semmi jóra

„Újabb Mi Hazánk-siker: a Zeneakadémia lemondta Varnus Xavér koncertjét!” – írta büszkén Facebook-oldalára november 15-én Dúró Dóra. A bejelentést megelőzően a politikus nyílt levélben, az Országgyűlés alelnökeként követelte a Zeneakadémia vezetőjétől a koncert lefújását – minden különösebb vizsgálat, vizsgálódás nélkül, egyetlen ún. tényfeltáró cikkre alapozva.