Visszhang: lemez

Ónodi Eszter & the Open Pub

Amikor összegyűrtük az eget

Visszhang

A Katona József Színház művészét Kirschner Péter kereste meg a tavaly tavaszi karantén idején, először csak azért, hogy készítsenek egy közös dalt.

Ez annyira jól sikerült, hogy eldöntötték, zenekart alapítanak. Az őszi újabb lezárás arra is lehetőséget adott, hogy összerakjanak egy nem kevesebb, mint 15 dalt tartalmazó lemezanyagot. A szövegek felét Karafiáth Orsolya jegyzi, rajta kívül Egressy Zoltán, Högenwarth Richárd és Vető János egy-egy versét is megzenésítették, két teljes dalt pedig Szabó Balázstól kaptak (ezek közül a Maradjunk mára olyan erősen magán viseli Balázs stílusjegyeit, hogy a hangját is könnyen oda tudjuk képzelni, miközben hallgatjuk). Két feldolgozás is került a saját szerzemények mellé, a Ragaszthatatlan szív a Trabanttól és a Tangó lemondó Bródy Jánostól. Ezeket szintén jó érzékkel választották ki, tökéletesen passzolnak Eszter előadói stílusához.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.