Visszhang: lemez

Ónodi Eszter & the Open Pub

Amikor összegyűrtük az eget

Visszhang

A Katona József Színház művészét Kirschner Péter kereste meg a tavaly tavaszi karantén idején, először csak azért, hogy készítsenek egy közös dalt.

Ez annyira jól sikerült, hogy eldöntötték, zenekart alapítanak. Az őszi újabb lezárás arra is lehetőséget adott, hogy összerakjanak egy nem kevesebb, mint 15 dalt tartalmazó lemezanyagot. A szövegek felét Karafiáth Orsolya jegyzi, rajta kívül Egressy Zoltán, Högenwarth Richárd és Vető János egy-egy versét is megzenésítették, két teljes dalt pedig Szabó Balázstól kaptak (ezek közül a Maradjunk mára olyan erősen magán viseli Balázs stílusjegyeit, hogy a hangját is könnyen oda tudjuk képzelni, miközben hallgatjuk). Két feldolgozás is került a saját szerzemények mellé, a Ragaszthatatlan szív a Trabanttól és a Tangó lemondó Bródy Jánostól. Ezeket szintén jó érzékkel választották ki, tökéletesen passzolnak Eszter előadói stílusához.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.